OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en duktig skribent som kan skapa engagerande och konverterande innehåll för digitala kanaler? Är du en person som trivs med att se resultat i ditt arbete och att verka för medlemmarnas intressen i en demokratiskt styrd organisation? Som digital redaktör hos Finansförbundet spelar du en viktig roll i vårt arbete med att värva och engagera medlemmar och förtroendevalda.
Finansförbundet är ett fackförbund för alla som arbetar inom branschen bank och finans. Vi tillvaratar medlemmarnas fackliga intressen och påverkar utvecklingen inom branschen. Vi jobbar ständigt med att utveckla arbetsmiljö, arbetssätt och förhållningssätt för att skapa förutsättningar för alla medarbetare att utvecklas och lyckas i sitt uppdrag. Vi är idag drygt 40 medarbetare. Nu söker vi en ny roll som digital redaktör till vår enhet Kommunikation och Samhällspolitik, med ansvar att skapa innehåll för digitala kanaler så som sociala medier, nyhetsbrev och webb.
Ansvarsområden
• Ta fram en redaktionsplan för digitala kanaler i enlighet med den övergripande planen för kommunikation och innehållsstrategin
• Med ett journalistiskt angreppssätt skapa och publicera engagerande och konverterande innehåll till våra digitala kanaler
• Anpassa budskap efter målgrupp och kanal
• Analysera, optimera och följa upp det innehåll du skapar genom ett data- och insiktsdrivet arbetssätt
• Ta fram och justera bilder, grafik och rörlig media för publicering i digitala kanaler
• Samarbeta med och kravställa gentemot externa byråer och frilansare
• Tillsammans med kollegor generera nya idéer för att engagera och värva medlemmar och vara en drivande kraft i att testa och utvärdera digitala kanaler
• Samarbeta med övriga funktioner på enheten för en integrerad kommunikation och med sakkunniga på andra enheter
Vi söker en person som:
• Har över tre års erfarenhet av en liknande roll och som har jobbat dedikerat med innehåll för sociala medier, nyhetsbrev och webb och med kunskaper i verktygen som det innebär
• Är en van och säker skribent som kan skriva engagerande texter för digitala kanaler
• Har ett gott öga för det visuella och kunskap i bild- och filmredigeringsprogram.
• Är nyfiken och vetgirig
• Är proaktiv och självgående
• Är mål- och resultatinriktad
• Är en flexibel lagspelare
• Är analytisk och datadriven
• Har eftergymnasial utbildning inom kommunikation/marknadsföring
• Gärna har erfarenhet av att arbeta på contentbyrå, intresseorganisation eller förståelse för demokratiskt styrd organisation. Har du även erfarenhet från bank och finans är det ett plus men inget krav
• Delar de fackliga värderingar som är grunden för Finansförbundets arbete.
Finansförbundet strävar i alla avseenden efter att vara fritt från diskriminering och erbjuda lika möjligheter för alla.
Din ansökan
I denna process samarbetar Finansförbundet med Jurek Marketing & Communication. Om du tycker rollen låter intressant och passar in på dig och din bakgrund, skicka då ditt CV och personliga brev via www.jurek.se. Vid frågor, vänligen kontakta Cajsa Malm, cajsa.malm@jurek.se, eller Martina Alexandersson, martina.alexandersson@jurek.se Vi tar ej emot ansökningar via mejl.
Facklig representant är Anne Karin Hjortland, Unionen, telefonnummer 08-614 03 57
Vi ser fram emot din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson
Rakel Jarl
Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson
Ulriikka Uittomäki
Berivan Mohammed
Malin Alexandersson
Thomas Eklöf
Rakel Jarl
070-972 13 52