Digital redaktör/administratör

Digital redaktör/administratör

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Studerar du kommunikation eller media och söker ett extrajobb vid sidan om studierna? Har du tidigare erfarenhet av webbpublicering eller digitalt redaktörskap? Då är detta perfekt för dig som vill ha ett extrajobb. 

Till denna tjänst krävs att du som sökande har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50%, antingen i form av studier eller annat jobb. 

Ansvarsområden
Som digital redaktör/administratör kommer du att ingå i kundens kommunikationsgrupp, som arbetar med att stödja och främja kommunikationsarbetet i hela organisationen.  

I samråd med och på uppdrag av kommunikationsgruppens samordnare kommer du:
Producera, publicera och uppdatera digitalt innehåll på kundens hemsida, intranät samt nyhetsbrev.  Därtill ingår viss text- och bildredigering, korrekturläsning, rubriksättning med mera.
Utföra återkommande arbetsuppgifter så väl som att avlasta vid produktionstoppar. 
Föra minnesanteckningar vid möten för kommunikationsgruppen och avdelningen för tillsyn och främjande samt vid personalsamlingar.  
Förvalta och utveckla digitala kanaler. 


Arbetstider
Arbetet kommer vara förlagt på 50%, med arbetstider enligt överenskommelse. Start i slutet på augusti/början på september, fram till och med årsskiftet.  

Kvalifikationer
Till denna tjänst krävs det:
Postgymnasial utbildning inom digitalt redaktörskap, content management, webbpublicering eller liknande. 
Tidigare erfarenhet av liknande arbete.
Minst 2-3 års erfarenhet av både tekniskt och redaktionellt arbete i webbpubliceringssystem, för intranät, nyhetsbrev samt externwebb. 
Kunskap om bildredigering.
Flytande kunskap i svenska i tal och skrift.

Meriterande för tjänsten: 
Digital bildredigering
Microsoft 365: Teams, Outlook, Planner m.fl
att bidra med idéer och tekniska möjligheter för förbättringar och effektivisering av kommunikationsarbetet.


Till denna tjänst krävs att du som sökande har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50%, antingen i form av studier eller annat jobb. 

Ansökan
Sista ansökningsdag är 2021-08-09. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag då vi tillämpar löpande urval. Välkommen med din ansökan.

För information: Amra Salkic, konsultchef, amra.salkic@randstad.se

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 juli 2021
  • Ansök senast: 8 augusti 2021

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


12 september 2024

Medieproducent

Medieproducent

5 december 2023

Commercial Content Writer - Norway

Commercial Content Writer - Norway

12 september 2023

Commercial Content Writer - Denmark

Commercial Content Writer - Denmark

12 september 2023