Digital Sales and Marketing Manager

Digital Sales and Marketing Manager

Arbetsbeskrivning

Om Digital Strategi

Digital strategi grundades 2009 och har hela tiden haft ett och samma mål. Vi hjälper våra klienter att växa sin affär genom att nå ut till rätt målgrupper i det digitala landskapet och omvandla dem till lojala kunder. Vi gör det på plats hos- och tillsammans med kund och målet är att kunden gör sin digitala förändringsresa med oss. Vi levererar resultat, sätter process och lär upp. Vi skapar Resultat. Tillsammans. Digital Strategi nominerades som Gasellföretag 2018 och öppnade i december också för verksamhet i Paris och Köpenhamn. Digital Strategi sitter i attraktiva lokaler centralt i Stockholm, Östermalm.

Din roll som Digital Sales and Marketing Manager

I rollen som Digital Sales and Marketing Manager kommer du välja, utveckla och prioritera kanalval utifrån projektbudget. Därtill bistå i införsäljande av Digital Strategis erbjudande till kunder samt utvecklande och ha ett ägandeskap för inbound marketing-projekt hos deras kunder. Detta innebär bland annat:



Du har ett övergripande ansvar för volyms/försäljningstillväxten hos kund



Du definierar och äger sälj-tillväxtstrategin och lägger därifrån prognos och budget, levererar mot mål och hanterar utfall och avvikelser



Sätta mål, estimat och prognoser för leads och försäljning i projekt, samt äga ansvar för leverans baserat på detta



Ansvara för tidsplaner/utveckling av projekt, slut- och del-leveranser för projekt enligt agil arbetsmodell



Rapportera resultat, nyckelfynd och avvikelser på löpande basis



Ansvara för KPI:er, hantering av mätpunkter och datainsamling



Tydliggöra och etablera arbetsprocess och arbetsmetodik



Pedagogiskt redogöra syfte och mål och kunna hålla utbildning med juniora resurser och kund





Dina kvalifikationer

För att lyckas i rollen som Digital Sales and Marketing Manager är du kommunikativ i din presentation av data och har en god affärsförståelse och kan se det strategiska. Därtill ser vi att du är analytisk och noggrann med god problemlösningsförmåga. Du besitter även en nyfikenhet och har initiativtagarförmåga. Vidare ser vi att:

Du har minst 3 års erfarenhet inom performance marketing



Du har stor erfarenhet inom digital analys och framför allt Google Analytics



Meriterande är exempelvis Adobe



Du har erfarenhet från medieköp



Mångårig erfarenhet baserat på data, planering och exekvera digitala strategier



Svenska och engelska i tal och skrift





Vad får du?

Som Digital Sales and Marketing Manager blir du en nyckelspelare i deras team hos kunden. Du äger ansvaret för en stor del av deras affär, och de projekt och arbetsströmmar som kommer leverera resultat. Det innebär att du kommer arbeta med- och bedömas utifrån- exempelvis kanalval, estimat, utfall, utveckling och optimering samt löpande rapportering.

Du får chans att utvecklas genom att få arbeta med ett företags förändringsresa tillsammans med ditt team och tillsammans med kund. Där du dels får bidra i att etablera process och rutin samt generera konkreta resultat. Du får möjlighet att utvecklas i ett företag med stora visioner för både affär och medarbetare. Du får vara med att skapa bestående Resultat. Tillsammans.

Övrigt:

Start: Omgående

Omfattning: Heltid

Plats: Stockholm

Lön: Enligt överenskommelse

Låter rollen som Digital Sales and Marketing Manager intressant? Urvalet kommer ske löpande, så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Vi ser fram emot att höra från dig.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Needo Recruitment Sthlm AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 januari 2020
  • Ansök senast: 29 februari 2020

Besöksadress

Drottninggatan 88F
None

Postadress

Drottninggatan 88F
Stockholm, 11360

Liknande jobb


IT Business Analyst

IT Business Analyst

21 november 2024

IT-strateg/verksamhetsutvecklare

21 november 2024

20 november 2024