Digital Sales and Marketing Specialist

Digital Sales and Marketing Specialist

Arbetsbeskrivning

Om Fortum

Fortum är ett ledande företag inom ren energi. Vi förser våra kunder med el, värme och kyla samt smarta lösningar för att förbättra resurseffektiviteten. Vi vill involvera våra kunder och samhället i omställningen till en renare värld. Vi sysselsätter cirka 9000 energispecialister i Norden och de baltiska länderna, Ryssland, Polen och Indien. Vår omsättning under 2017 uppgick till 4,5 miljarder euro och 61% av vår kraftproduktion var CO2-fri. Fortums aktie är listad på Nasdaq Helsinki. (http://www.fortum.se/)

Consumer Solutions erbjuder våra 2,4 miljoner kunder pålitlig och miljövänlig energi och bidrar till att göra deras liv enklare med ny teknologi och innovativa lösningar.

Nu söker vi en driven och initiativtagande Digital Sales and Marketing Specialist för ett konsultuppdrag med start i januari till årsskiftet.

Dina arbetsuppgifter

Att välja elavtal ska vara enkelt och smidigt. I rollen som Digital Sales and Marketing Specialist är ditt ansvar att hjälpa potentiella kunder på Fortums hemsida att välja Fortum som leverantör av ren energi. Det gör du genom att skapa träffsäkert innehåll med säljande retorik i både text och bild genom att exempelvis ta fram erbjudanden, kampanjer och riktade utskick. Här är det viktigt att verkligen förstå hela den digitala kundresan och vara specialist på att komma med förslag och genomdriva förbättringar och ändringar i syfte att öka konverteringen. Du följer även upp och analyserar utfallet av dina aktiviteter och kampanjer. Kontaktytorna är många då Fortum är en matrisorganisation och du kommer till exempel arbeta tätt med E-Commerce Manager samt vara kontaktperson till externa samarbetspartners. Du tillhör ett team med kompetenta och drivna kollegor och rapporterar till Brand and Customer Communication Manager.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

- Skapa säljande kampanjer online i bild och text
- Använda dataanalys för att anpassa och optimera innehåll som framgångsrikt konverterar kampanjer till försäljning
- Aktivt arbeta med CRO, growth hacking och AB-testning
- Följa upp CPO-nivåer


Din profil

Vi är på jakt efter en person som genuint brinner för kundresan och är riktigt vass på att konvertera intressenter till kunder. Du har ett välutvecklat och rikt språk då allt innehåll skapas på svenska och räds inte att testa nya idéer, formuleringar och layouter. Samtidigt förstår du vad som får en person att vilja klicka sig vidare till nästa steg i en intresseanmälan. Du analyserar kampanjernas utfall och utgår alltid från mål och affärsnytta i allt du gör. Vi tror att du har utbildning inom marknadsföring alternativt minst tre erfarenhet inom området samt pratar flytande engelska då det är koncernspråk. Som person är du proaktiv, kreativ och lösningsorienterad och har ett starkt intresse och engagemang för att skapa och genomdriva försäljning online. Då du kommer verka i en matrisorganisation är samarbetsförmåga något som värdesätts högt, liksom initiativförmåga och ett affärsdriver förhållningssätt.

Krav

- Minst 3 års erfarenhet av digital marknadsföring
- Erfarenhet av att skapa CPO-kampanjer online
- Erfarenhet av growth hacking och CRO
- Erfarenhet av webb- och kampanjanalys
- Erfarenhet av CMS-verktyg


Meriterande

- Erfarenhet från e-handel B2C
- Erfarenhet av Drupal
- Erfarenhet av digital marknadsföring av lågintresseprodukt såsom energi, försäkring, bank eller liknande


Om det här är en beskrivning som stämmer in på dig vill vi gärna att du ansöker på en gång! Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, som är den 30 november. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta oss på telefonnummer +46 8 612 04 90. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Om oss

Sharper är ett konsult- och rekryteringsbolag specialiserade på chefs- och specialistroller. Sharper ingår i koncernen The Soft Skills Family och är verksamma inom Sales & Marketing, Finance, Supply Chain samt Office & HR.

Vi på Sharper tycker att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. Vill du veta vilka soft skills som just du har och hur du kan använda dessa på bästa sätt?

I samband med att du skickar i din ansökan får du möjlighet att svara på ett frågeformulär från Psycruit gällande dina soft skills. Formuläret tar ca 15 minuter att utföra och efter du besvarat frågorna kommer du få en feedbackrapport mejlad till dig som ingående belyser dina soft skills. Rapporten kan du sedan använda för personlig och professionell vidareutveckling. Håll utkik i din inkorg! Där finner du länk till frågeformuläret.

Följ oss gärna på LinkedIn Sharper Sweden (https://www.linkedin.com/company/sharper/)

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sharper
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 december 2020
  • Ansök senast: 18 december 2020

Liknande jobb


25 december 2024

Fundraising content manager/Projektledare insamling

Fundraising content manager/Projektledare insamling

24 december 2024

23 december 2024

23 december 2024