OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
E.ON är ett internationellt privatägt energiföretag. 70.000 medarbetare i 15 länder arbetar dagligen för utvecklingen av tekniska innovationer och användarvänliga kundlösningar för den nya energivärlden. Vi är det första stora energibolaget som verkligen fokuserar på framtidens energilösningar genom våra affärsområden för smarta nät och kundlösningar.
Hos oss på E.ON är du med och gör skillnad på riktigt. Vi har storleken och ambitionen som krävs för att ställa om till hållbar energiproduktion i samhället. Tillsammans med våra kunder och partners skapar vi superkrafter som gör skillnad – idag och för framtiden.
Om tjänsten hos oss
Som Digital Sales Channel Manager kommer du att bli en del av avdelningen Sales som består av tre team som tillsammans ansvarar för våra kunder inom B2C, SME och B2B, kundresor och värdeerbjudanden inom elhandelsaffären. Teamet inom B2C och SME som du kommer bli en del av består av engagerade kollegor och tillsammans kommer ni forma framtidens sälj av den hetaste produkten på marknaden just nu.
För att ta våra digitala säljkompetenser ett steg längre bygger vi ett team som är redo att göra försäljningen av energi lika spännande som energimarknaden. Energibranschen är i ständig förändring och i denna roll ges du möjlighet att påverka hur vi säljer elavtal och supporterar våra kunder samtidigt som du är en del av den pågående energiomställningen.
Som Digital Sales Channel Manager är du delaktig i arbetet med våra olika säljkanaler, med fokus på prisjämförelsesajter och annan digital försäljning så som via eon.se. I din roll ansvarar du bland annat för att planera, genomföra och följa upp taktiska digitala försäljningsaktiviteter inom våra kanaler, detta i syfte att öka konverteringar och förbättra kundupplevelsen.
Hos oss erbjuds du en utvecklande roll för dig som är redo för ditt nästa steg inom försäljning med fokus på det digitala. Har du rätt inställning och drivkraft har du alla möjligheter att utvecklas hos oss på E.ON.
Tjänsten är placerad i Malmö.
Vi söker
Vi tror att du har erfarenhet av att jobba med digital säljkonvertering, e-commerce eller har relevant utbildning inom business, digital marketing, e-commerce eller likvärdigt. Har du erfarenhet av att arbeta med content, SEO, SEM, digital analys eller webbutveckling sedan tidigare är vi extra nyfikna på dig. Har du arbetat i diverse verktyg inom dessa områden eller arbetat med A/B-testning är det positivt. Det viktigaste är dock inte vad du har gjort tidigare utan att du har rätt inställning och engagemang då vi tror på din potential att utvecklas.
Som person tror vi att du är nyfiken och trivs i en roll där du ständigt har kunden i fokus. Vi ser gärna att du är analytisk, motiveras av att arbeta med data som i sin tur bidrar till insikter och ökade konverteringar. Därtill tror vi att du är snabb på att uppfatta trender och agera därefter med ett framåtlutat perspektiv. Slutligen får du energi av att vara i en resultatorienterad roll där ges möjlighet att vara kreativ och där du har många kontaktytor.
Din närmsta chef, Katarina Otteby, har ett coachande ledarskap och anser att tillsammans är vi bättre. För henne är det viktigt med en öppenhet, att dela såväl framgångar som motgångar och att ständigt sträva efter utveckling.
Varmt välkommen in med din ansökan! Sista ansökningsdag är den 27 december.
För frågor om tjänsten, vänligen kontakta rekryterande chef:
Katarina Otteby, +46 730 525627
För fackliga frågor, vänligen kontakta:
Mats Ekblom, Unionen, +46 705 259188
Carl-Johan Johansson, Akademikerna, +46 702 163611
Michael Andersson, Ledarna, +46 705 250129
Kontaktpersoner på detta företaget
Se kontaktpersoner i annonsen