OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du vår nya stjärna inom digital försäljning?
Tjänsten som Digital Sales Coordinator är ny och har skapats med anledning av marknadens digitala utveckling och dess nya möjligheter. Under det senaste året har vi även upplevt en pandemi där förutsättningarna att möta såväl kunder som att utveckla vår affär har förändrats. Nya arbetssätt tillsammans med digitala verktyg innebär nya möjligheter att skapa mervärden för våra kunder, något vi tycker är viktigt och vill fortsätta att utveckla. Vi har redan idag kommit en bra bit på vägen, men resan har bara börjat. Läs mer om vårt nya koncept på www.attends.se/enklamoten.
Tjänsten som Digital Sales Coordinator innebär att du kommer att röra dig på en bred och spännande spelplan där mycket händer varje dag. En viktig uppgift i det löpande arbetet är att aktivt stötta vår säljorganisation utifrån de behov som uppkommer i vardagen, detta kan gälla en mängd olika saker, tex framtagande av kundanpassat presentationsmaterial, underlag för anbud, mässarrangemang mm. I rollen ingår även grafisk formgivning och layout, produktion av digital media, tex filmer, webbinarier och annat digitalt innehåll. Du kommer också bli ansvarig för våra olika säljstödssystem(CRM), samt att innehållet i försäljningsorganisationens webbsidor hålls uppdaterat. Även support av försäljningssystemen, inklusive framtagande av rapporter mm utifrån säljorganisationens behov ingår i rollen.
För att lyckas i rollen som Digital Sales Coordinator behöver du älska kommunikation, försäljning och marknadsföring, samt att jobba i en föränderlig vardag där det hela tiden händer saker. Din kommunikativa förmåga måste vara god och det är en förutsättning att du är duktig på att uttrycka dig väl på ett affärsmässigt sätt, såväl muntligt som i text. Du behöver också kunna driva dig själv, planera din vardag, ibland utifrån viktiga deadlines, samt gilla att samarbeta med andra på distans eftersom vår organisation är geografiskt spridd över hela landet. Som du säkert redan förstått så vill vi utveckla vår affärsverksamhet ytterligare genom denna roll, vilket innebär att du måste gilla utvecklingsarbete. Detta gäller allt ifrån att se möjligheter till att vara med och driva olika typer av aktiviteter och projekt som skapar värde för våra kunder.
Hemmavist för tjänsten är på vårt kontor i Aneby. Till viss del jobbar vi även på distans, vilket även kommer att kunna vara aktuellt för denna tjänst.
Kvalifikationer:
För denna tjänst behöver du ha en högskoleutbildning, alternativt en jämförbar eftergymnasial utbildning inom grafisk design och/eller inom försäljning/marknadsföring. Du behöver även ha jobbat praktiskt med detta under några år för att du ska kunna röra dig bekvämt bland såväl analoga som digitala kommunikationskanaler.
Du behöver ha erfarenhet av, samt goda kunskaper i följande:
Microsofts systemmiljö och programvaror, främst Powerpoint, Excel och Word.
Adobes programvaror för layout, grafisk design och filmredigering. InDesign och Premiere är ett krav, erfarenhet och kunskaper i övriga appliktioner i Creative Cloud meriterande.
Professionell affärskommunikation/marknadsföring på sociala/digitala medier, tex Youtube, Facebook, Twitter mfl.
Det är dessutom meriterande om du har erfarenhet av följande:
Digital marknadsföring och annonsering
Kommersiell exponering via mässor och utställningar
Webbapplikationer för olika typer av interaktion, tex chatfunktioner mm
Smarta applikationer för mobila plattformar, tex mobil och platta
E-learning och webbinarier
Administration och uppdatering av webbsidor
Sales Force CRM system
Microsoft SharePoint
Vård och omsorgssektorn
Övriga krav:
Körkort B
Goda kunskaper i engelska, eftersom vi är ett internationellt företag där en hel del kommunikation sker på engelska.
Mer information om hur vi jobbar hittar du på www.attends.se/enklamoten. Du hittar oss även på Facebook och Youtube under ”Attends hälsa och omsorg”.
För ytterligare information angående tjänsten kontakta Tender Manager Sverige Per Volmevik: 0380-477 98.
Välkommen med din ansökan senast 30 november. Urval sker löpande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Evelina Ek
0380-475 00
Ledger Manager Martin Helgstedt
0380-47579
Production Support Manager Egon Stammler
0380-477 36
RA/QA/HS&E Manager Andreas Adolfsson
0380-47648
Category Manager Mattias Wilner
0380-475 05
HR Specialist Evelina Ek
0380-475 82
HR Manager Sweden Linda Särbring
0380-476 30
HR Specialist Evelina Ek
0380-475 00
Redovisningschef Gunnel Hellström
0380-475 20
HR Manager Linda Särbring
0380-476 30