Digital Sales Coordinator

Digital Sales Coordinator

Arbetsbeskrivning

Hej!
Älskar du grafisk formgivning och digital marknadsutveckling?
Tjänsten som Digital Sales Coordinator är ny och har skapats med anledning av marknadens digitala utveckling och dess nya möjligheter. Under det senaste året har vi även upplevt en pandemi där förutsättningarna att möta såväl kunder som att utveckla vår affär har förändrats. Nya arbetssätt tillsammans med digitala verktyg innebär nya möjligheter att skapa mervärden för våra kunder, något vi tycker är viktigt och vill fortsätta att utveckla. Vi har redan idag kommit en bra bit på vägen, men resan har bara börjat. Läs gärna mer på www.attends.se/enklamoten.
Tjänsten som Digital Sales Coordinator innebär mycket eget ansvar där du kommer att röra dig på en bred och spännande spelplan där olika saker händer varje dag. En central uppgift är att aktivt stötta vår säljorganisation utifrån de behov som uppkommer i vardagen, tex med att producera kundanpassat presentationsmaterial, ta fram underlag för anbud, samordna kundmöten och konferenser, ta ut rapporter från vårt kund/säljsystem mm. En annan viktig del i rollen är grafisk formgivning och layout, där du blir vår expert på att producera såväl digitalt som tryckt material. Du kommer även att ansvara för den spännande produktionen av digital media i olika former, tex filmer, webbinarier, e-utbildning mm. Tillsammans med vår marknadsavdelning utgör du också en viktig del i vårt ”digitala ansikte utåt”, dvs se till att vår närvaro på webben och andra digitala plattformar är attraktiv och uppdaterad för att ge våra kunder den bästa upplevelsen.
För att lyckas i rollen som Digital Sales Coordinator behöver du vara affärsorienterad och gilla marknadsföring, grafisk formgivning, samt förstå att goda kundrelationer är det viktigaste som finns.
Din kommunikativa förmåga måste vara god och det är en förutsättning att du är duktig på att uttrycka dig väl och på ett affärsmässigt sätt, såväl muntligt som i text. Du måste också gilla eget ansvar och kunna planera, samt prioritera din och i vissa fall andras vardag, eftersom vi ofta jobbar utifrån viktiga deadlines. Om du dessutom gillar struktur och att arbeta med en mängd samtidigt pågående projekt kommer du att trivas utmärkt i din vardag. Det kan vara värt att veta att vår organisation är geografiskt spridd över hela Sverige, vilket innebär att många personer i ditt dagliga nätverk kommer att finnas på distans.
Det finns även möjlighet för dig att arbeta på distans i denna tjänst, men vi tror att du bor någonstans inom Jönköpingsregionen eftersom du behöver kunna vara på plats vid vårt huvudkontor i Aneby emellanåt för att medverka på möten och inte minst få en närhet till kollegor och vår toppmoderna produktionsverksamhet.
Kvalifikationer:
För denna tjänst behöver du ha en högskoleutbildning, alternativt en jämförbar eftergymnasial utbildning inom grafisk design och digital marknadskommunikation, gärna kombinerat med försäljning/marknadsföring och projektledning. Du behöver även ha jobbat praktiskt med detta under några år för att du ska kunna röra dig bekvämt både i den analoga och digitala världen.
Du behöver ha erfarenhet av, samt goda kunskaper i följande:
Microsofts systemmiljö och programvaror, främst Powerpoint, Excel och Word.
Adobes programvaror för layout, grafisk design och filmredigering. InDesign och Premiere är ett krav, erfarenhet och kunskaper i övriga appliktioner i Creative Cloud meriterande.
Professionell affärskommunikation/marknadsföring på sociala/digitala medier, tex Youtube, Facebook, Twitter mfl.

Det är dessutom meriterande om du har erfarenhet av följande:
Digital marknadsföring och annonsering
Kommersiell exponering vid mässor och utställningar
Projektledning
Webbapplikationer för olika typer av interaktion, tex chatfunktioner mm
Smarta applikationer för mobila plattformar, tex mobil och platta
E-learning och webbinarier
Uppbyggnad och uppdatering av webbsidor
Sales Force CRM system
Microsoft SharePoint
Vård och omsorgssektorn



Övriga krav
Körkort B
Goda kunskaper i engelska, eftersom vi är ett internationellt företag där en hel del kommunikation sker på engelska.



Mer information om hur vi jobbar hittar du på www.attends.se/enklamoten. Du hittar oss även på Facebook och Youtube under ”Attends hälsa och omsorg”.
För ytterligare information angående tjänsten kontakta Tender Manager Sverige Per Volmevik: 070 – 978 38 00.
Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Evelina Ek
0380-475 00
Ledger Manager Martin Helgstedt
0380-47579
Production Support Manager Egon Stammler
0380-477 36
RA/QA/HS&E Manager Andreas Adolfsson
0380-47648
Category Manager Mattias Wilner
0380-475 05
HR Specialist Evelina Ek
0380-475 82
HR Manager Sweden Linda Särbring
0380-476 30
HR Specialist Evelina Ek
0380-475 00
Redovisningschef Gunnel Hellström
0380-475 20
HR Manager Linda Särbring
0380-476 30

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Attends Healthcare AB ANEBY
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 januari 2022
  • Ansök senast: 13 februari 2022

Besöksadress

Järnvägsgatan 4
None

Postadress

Box 173
ANEBY, 57824

Liknande jobb


20 november 2024

22 november 2024

20 november 2024