OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Har du några års erfarenhet av B2B-försäljning och vill joina ett nybildat digital dales team. Går du igång på digitala försäljning, account management och leads snarare än fysiska kundmöten och har ett intresse för bostadsutveckling? Som digital säljare får du ett självständigt, roligt och omväxlande arbete med frihet under ansvar samt möjligheten att påverka utvecklingen av deras digitala försäljningsstrategi under deras spännande tillväxtresa. Skulle andra beskriva dig som kundorienterad med hög energinivå som drivs av att göra affärer och uppnå satta mål? Låter det som din nästa utmaning? Då har vi ett perfekt långt uppdrag på sikt för dig. Sök redan idag!
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.
Ansvarsområden
I rollen är det viktigaste inte att du har flera års erfarenhet av försäljning utan stor vikt läggs också på din personliga kompetens, ditt driv, engagemang och vilja att vidareutvecklas inom digital försäljning. Här kommer du få arbeta i ett team om 5 kollegor med marknadens ledande system- och tjänsteportfölj inom byggnadsautomation för befintliga fastigheter och nya fastighetsprojekt inom hotell, hälso- och sjukvård, myndighetsbyggnader och utbildning & forskning. I rollen kommer du arbeta ungefär hälften av tiden med account management och hälften med leads. Arbetet kommer ske främst digitalt och inte av fysiska kundmöten, ett upplägg som du gillar. Du ska trivas med att ha telefon samt epost, sociala medier som ditt främst digitala verktyg.
Exempel på arbetsuppgifter:
Utveckla och skapa tillväxt för fastighetsaffären genom försäljning via digitala verktyg (telefon, e-post, sociala media, plattformar etc)
Snabb hantering av kundförfrågningar och skarpa leads
Ansvar för kundportfölj kopplad till försäljning och underhåll av installerad bas
Proaktivt skapa affärer genom analys och kvalificering av möjligheter med hjälp av säljstödsystem och –verktyg
Upprätta, genomföra och följa upp aktivitetsplaner
Arbetstider
Heltid, visstidsanställning om 9-12 månader med goda möjligheter till anställning hos kund efter inhyrningsperiod. Arbetstid: Mån-fre, kontorstider. Du ges möjlighet att arbeta både från kontoret i Solna alternativt på distans under rådande pandemi.
Kvalifikationer
Det här behöver du:
Några års erfarenhet av B2B-försäljning
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i tal såväl som i skrift
Erfarenhet eller intresse för att utveckla kunskaper inom Social Selling (Linkedin m.m)
Intresse för trender inom bostadsutveckling (Ha ett intresse för de trender som bostadsbyggare står inför – digitalisering, smarta hem, energihantering, hållbarhet, design m.m)
Meriterande, dock ej ett krav:
Erfarenhet från bostadsbyggnation
Vi söker dig som är kundorienterad, har en hög energinivå och som drivs av att göra affärer och uppnå satta mål. Du är en driven person som maximerar utfallet av varje kundinteraktion genom ny-, mer- eller tvärfunktionell försäljning. Du har förmågan att samarbeta med kollegor både inom och utanför ditt affärsområde för att nå bästa resultat samtidigt som du trivs med att ha eget ansvar och arbeta självständigt.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Ansökan
2021-02-25, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: Ronja Romano
Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044