Digital Sales till innovativt bolag inom energi i Stockholm

Digital Sales till innovativt bolag inom energi i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en drivande och resultatorienterad Inside/Digital Sales Konsult till vår kund. Om du brinner för försäljning, partnerskap och B2B-kundengagemang kan detta vara den perfekta möjligheten för dig!
Detta är ett konsultuppdrag med start så snart som möjligt och initial uppdragslängd på 1 år, med chans för förlängning.

Huvudsakliga Ansvarsområden

Ditt huvudsakliga mål är att uppnå försäljnings-, marginal- och leadmål genom att attrahera nya kunder och partnerskap, utveckla befintliga samt minska kundbortfall. 
Rollen utgår från kontor i Stockholm, med möjlighet att arbeta hemifrån 2 dagar i veckan.

• Försäljning och Relationshantering: Maximering av försäljning, lönsamhet och "share of wallet" genom att hantera och utveckla en befintlig portfölj av strategiska partnerskap och nyckelkunder inom B2B.
• Försäljningsplanering och Strategigenomförande: Utveckla och implementera en egen försäljningsplan i nära samarbete med Inside Sales och Digital Sales-teamet. Använd telemarketing, digital direktmarknadsföring och marknadsföringskampanjer för att driva affärer.
• Kundengagemang: Ansvara för kundmöten (digitala, telefon eller fysiska) utifrån kundens behov, samt delta i kundevent.
• Portföljhantering: Arbeta med en bred produktportfölj som inkluderar drivmedel, kWh, biltvätt och andra B2B-relaterade tjänster.
• Måluppfyllelse: Uppnå månatliga, kvartalsvisa och årliga mål för försäljning, marginal och leads. Rollen kommer att utvecklas kontinuerligt enligt företagets behov och strategi.
• Samarbete: Arbeta nära Inside Sales, Digital Sales-representanter och marknadsföringsteamet för att optimera försäljningsaktiviteter. Standardisera säljmetoder för att öka effektiviteten.

Arbetsuppgifter

• Initiera, förhandla och underhålla kundrelationer för att öka försäljningen och generera leads.
• Utveckla och genomföra taktiska kampanjer och försäljningsaktiviteter.
• Organisera och genomföra säljmöten i linje med kundernas försäljningsstrategier och TCO-ansatser.
• Delta i relevanta projekt inom affärsområdet samt globala initiativ vid behov.

Vem vi söker:

• Försäljningsinriktad och resultatorienterad.
• Stark planeringsförmåga och strukturerad med fokus på genomförande.
• Digitalt kunnig och van vid att hantera digitala verktyg.
• Utmärkta samarbets- och nätverksförmågor.
• Stark analytisk och kommersiell förståelse.
• Flytande i svenska och engelska.
• Högre utbildning inom försäljning, marknadsföring, ekonomi eller liknande område.
• Bevisad praktisk erfarenhet av B2B-försäljning och/eller marknadsföring.

Utbildning och Erfarenhet:

• Högre utbildning inom försäljning, marknadsföring, ekonomi eller liknande område.
• Bevisad praktisk erfarenhet av B2B-försäljning och/eller marknadsföring.

Intressant?

Då ser vi fram emot din ansökan! Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maja Eriksson
+46 8 21 67 45
Marjut Adalberth
+46 8 21 67 00
Emma Levin
+46 8 21 67 18
Nozha Amezeane
+46 8 21 67 36
Isabelle Rzewuski
+46 8 21 67 01
Mikaela Björkman Goltz
+46 8 21 67 11
Henrik Hallgren
+46 8216720
Helena Adestedt
+46 8 21 67 16
Jessica Melander
+46 8 - 21 67 26
Lars Holmlund
+46 8 21 67 37

Sammanfattning

  • Arbetsplats: MultiMind Bemanning AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 oktober 2024
  • Ansök senast: 13 november 2024

Besöksadress

Kungsgatan 66
None

Postadress

Kungsgatan 66
Stockholm, 11122

Liknande jobb


20 december 2024

19 december 2024