OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Länsförsäkringar Södermanland
Länsförsäkringar Södermanland söker en Digital samordnare till avdelningen Verksamhetsutveckling. Placering på något av våra kontor i Södermanland; Eskilstuna, Katrineholm, Nyköping eller Strängnäs. Möjlighet till arbete hemifrån finns.
Om jobbet
Vi på Länsförsäkringar Södermanland står inför en spännande digitaliseringsresa och behöver därför stärka upp med en digital samordnare. Som digital samordnare leder och samordnar du digitaliseringsinsatser inom alla våra affärsområden. Du ansvarar för att fånga upp digitaliseringsbehov i den dagliga verksamheten och även för att följa upp effekterna av digitaliseringen.
Rollen kräver att du är självständig och arbetar metodiskt, samt har en förmåga att planera, leda och följa upp. Rollen innebär ett stort arbete med förändringsledningsstöd till chefer och medarbetare gällande förändrade arbetssätt varför erfarenhet av ledarskap och kommunikation är en förutsättning. Du verkar med andra ord både självständigt, i team och tillsammans med ett stort antal intressenter på olika nivåer, inom och utanför Länsförsäkringar Södermanland.
Dina arbetsuppgifter består bland annat av följande arbetsuppgifter:
* Stödja våra olika affärsområden inom digitala flöden (t ex sälj och service)
* Samverka med bolagets leveransmottagare för att säkerställa implementation av digitala leveranser från LFAB
* Leda utvecklingsinsatser kopplat till vårt digitala kundmöte
* Stödja och utbilda verksamheten med anledning av förändrade arbetssätt i vår digitaliseringsresa.
Anställningsform: tillsvidare
Omfattning: heltid
Startdatum: enligt överenskommelse
Kvalifikationer
För att vara kvalificerad för denna tjänst är det ett krav att du har:
* Dokumenterad erfarenhet av att framgångsrikt leda människor genom förändring och utveckling
* Stor vana av projektledning
* Stor vana av ett lean/agilt arbetssätt
* Avslutad gymnasieutbildning
* Erfarenhet av att förbereda och genomföra utbildningar på ett pedagogiskt sätt
* God datavana i MS Office
* B-körkort samt tillgång till egen bil.
Det är meriterande om du dessutom har:
* Kunskap inom UX-Design
* Kunskap inom Informatik och/eller Datateknik
* Erfarenhet av försäkringsbransche
* Eftergymnasial utbildning
Personliga egenskaper
För att vara framgångsrik i den här rollen krävs det att du är driven, ser möjligheter och vill hitta lösningar. Du behöver vara proaktiv och självgående, samtidigt som du kan samarbeta med andra och ha förmågan att lyssna och agera på kundernas och verksamhetens behov. Du behöver trivas i en coachande roll gentemot såväl chefer och medarbetare samt ha en god förmåga att samverka med flera olika intressenter. Länsförsäkringar Södermanland är inne i en spännande utvecklingsfas så det är viktigt att du är anpassningsbar och gillar möjligheten att bidra till utvecklingsarbetet inom bolaget.
Länsförsäkringar Södermanland söker dig med rätt personlighet, kompetens och erfarenhet för tjänsten. Bolagets målsättning är att vår organisation ska spegla mångfalden bland våra kunder.
Övrig information och kontaktuppgifter
Tjänsten är tillgänglig att söka via vårt rekryteringssystem till och med den 2022-08-31. Du söker genom att bifoga CV och att besvara de frågor du får efter att ha klickat på ”ansök”. Vi undanber personligt brev, dels för att underlätta ansökningssteget för dig och dels för att minska risken för subjektiva bedömningar vid urvalsarbetet. Vi arbetar med en kompetensbaserad rekryteringsprocess och tillämpar tester under processen. Urvalsarbetet påbörjas efter sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan, via vårt rekryteringssystem.
Har du frågor om tjänsten kan du kontakta rekryterande chef, Maria Liljeblad, tfn 073 599 72 50.
Fackliga kontaktpersoner är: Teresia Devell, Forena, tfn 0155-48 41 68 och Martin Halldin, SACO, tfn 0155-48 41 19.