OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Om tjänsten:
Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos NE.
Om företaget:
NE Nationalencyklopedin är ett av Sveriges mest ansedda och snabbast växande Edtech företag. NE utvecklar smarta digitala kunskapstjänster med höga krav på tillförlitlighet, tillgänglighet och användarupplevelse. Bland deras kunder finns majoriteten av Sveriges skolor, universitet samt bibliotek, såväl små som stora företag, public service, myndigheter och privatpersoner. NE arbetar också med digitala läromedel, från lågstadiet till gymnasiet. Företaget har idag 40 anställda och omsätter 140 mkr.
Kulturen är pragmatisk, prestigelös och de älskar feedback för att utvecklas. Här jobbar människor med mycket energi och höga krav på kvalitet och trovärdighet. Det balanserar de med upptäckarlust och modet att våga ta risker för att fortsätta ligga i topp och skapa en briljant produkt. De tror på styrkan hos sina anställda och strävar alla efter att utveckla NE. Och sig själva.
NE Nationalencyklopedin har en stolt historia och en lika spännande framtid.
Som Digital Specialist hos NE tillhör du marknadsavdelningen som består av fyra kollegor. Du rapporterar till Head of Marketing och tjänsten är placerad på NE:s huvudkontor i Malmö.
Arbetsuppgifter:
Som Digital Specialist är ditt huvudsakliga ansvarsområde att arbeta med digital marknadsföring med fokus på NE:s webbplats. Ditt arbete börjar med analys av innehåll för att utifrån det arbeta med förbättringar och se till att hemsidan utvecklas i linje med företagets strategier utifrån ett marknadsperspektiv. Vidare arbetar du med nyckeltal och ansvarar för tracking med Google Tag Manager som verktyg för att mäta kundbeteende på hemsidan. Därtill bidrar du till att ta fram, analysera och presentera data för ditt team och andra intressenter på NE. Du ansvarar för att säkerställa att konverteringen på hemsidan är optimerad för att generera nya leads och kunder. Därtill driver du såväl operativt som strategiskt utvecklingen av SEO och SEM utifrån NE:s strategier.
Du ansvarar för att driva arbetet med projekt kopplade till datavisualisering och automatisering och deltar i utvecklingsprojekt med övriga avdelningar. Det innebär ett nära samarbete med dina kollegor på marknad såväl som att du driver projekt vid behov i kontakt med extern webbyrå.
• Analys av innehåll på NE:s webbplats och utveckling enligt strategier
• Säkerställer att tracking i t.ex. Google Analytics är korrekt uppsatt enligt GTM
• Säkerställer att konverteringen är optimerad och arbete med leadsgenerering
• Driver utveckling av SEO och SEM
• Ansvar för användaruppgifter, struktur i Google och andra system
• Deltagande i projekt kopplade till datavisualisering och automatisering samt andra utvecklingsprojekt
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Du har relevant eftergymnasial utbildning inom marknadsföring
• Du har några års erfarenhet av att arbeta med datadriven marknadsföring
• Du har erfarenhet av att administrera webbsidor och CMS, gärna Wordpress
• Du har erfarenhet av SEO och att hantera den digitala kundresan
• Du har utmärkt muntlig och skriftlig kommunikationsförmåga i svenska och engelska, tal såväl skrift
• Du har erfarenhet av att arbeta med JavaScript (meriterande)
Som person är du nyfiken och du motiveras av att sätta igång och driva projekt framåt. Du bidrar med idéer och nya perspektiv samt har ett intresse för att testa på nya tillvägagångssätt. Du räds inte att ta egna initiativ för att nå dit du vill. I rollen arbetar du tätt ihop med övriga teammedlemmar, varför det är viktigt att du uppskattar att arbeta tillsammans med andra och ha många kontaktytor. Som person är du analytiskt lagd och kan snabbt skapa en förståelse för siffror och se eventuella fel. Därtill är du noggrann i ditt arbete och har förmågan att hålla samt skapa struktur.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och intresse för tjänsten!
Övrig information:
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Malmö
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord: marknadsföring, marketing, digital marknadsföring, digital marketing specialist, digital specialist, online marknadsföring, digital marketing, tracking, google tag manager, SEO, SEM, datavisualisering, automatisering, heltid, Malmö
Kontaktpersoner på detta företaget
Nina Wennersten
Kristina Nicolin
Karin Vannfält-Restorp
Amanda Forssell
Sofie Persson
Karolina Hoti
Josefine Gustafsson
Isabelle Riddez
Johan Ström
Lisa Eklund