Digital Specialist HR & Kommunikation till Samhall

Digital Specialist HR & Kommunikation till Samhall

Arbetsbeskrivning

Vill du vara en del av företaget som gör nytta för samhället på riktigt? Sök rollen som Digital Specialist hos Samhall!

Samhall är både ett stort och litet företag på samma gång. Som arbetsgivare och viktig samhällsaktör är vi störst i Sverige. Storleken är en av våra styrkor men också att vi samtidigt har korta beslutsvägar och kan gå från idé till handling snabbt. Vi befinner oss just nu i ett spännande skede i vår digitaliseringsresa. Hos oss kommer du att kunna göra skillnad på riktigt för dina kollegor, våra kunder och samhället genom din roll som Digital Specialist inom HR & Kommunikation.

Vi erbjuder dig

Till att börja med kommer du att bli en del av en viktig samhällsaktör som utgår från idén om att skapa ett meningsfullt och utvecklande arbete för personer med funktionsnedsättning. Dessutom erbjuder vi:

• En roll som ger dig möjlighet att bidra till en arbetsmarknad där alla ses som en tillgång.
• En plats på ett företag med en hållbar affärsidé och för den har vi bland annat utsetts till Europas mest hållbara företag.
• En arbetsplats som präglas av öppenhet och där vi gärna delar med oss av kunskaper och erfarenheter.
• Ett centralt kontor beläget blott över gatan ifrån Stockholms centralstation.

Det här gör du hos oss

I din roll som Digital Specialist HR & Kommunikation är du en del av HR-, kommunikation- och marknadsorganisationen men har även en central roll i samarbetet med IT, utvecklingskontoret och drift. I dina dagliga arbetsuppgifter ingår även att:

• Vara processledare för digitalt stöd och projektleda utvecklingsbehov.
• Vara strategisk förändringsledare för våra utvecklingsinsatser och arbeta med förankring i alla led samt skapa förutsättningar för att insatserna kan tas emot i organisationen.
• Identifiera, samordna och prioritera utvecklingsbehov samt ta initiativ för ökad effektivitet inom området.
• Säkerställa och samordna resurser för att leverantörernas releaser integreras med våra system.
• Hålla dig uppdaterad på det senaste inom utveckling av Digitala stöd.

Ditt team och arbetsplats

I vår storlek finns en stor gemenskap som kantas av en familjär kultur där alla hjälper varandra och är måna om att utvecklas tillsammans. Organisatoriskt kommer du att rapportera direkt till Direktör HR & Kommunikation.

Vi är en hybrid arbetsplats där det finns möjlighet för dig att både arbeta hemifrån och från vårt kontor i centrala Stockholm på Klarabergsviadukten 90.

Mer om dig

För att komma till din rätt i rollen så tror vi att du gillar att vara med och bidra till förändring och har god förmåga att samarbeta med andra både inom och utanför ditt team. Du har en stark digital kompetens som är inhämtad från utbildning eller erfarenhet från en likande roll. Du har goda kunskaper inom processutveckling, projektledning och förändringsledning.

Då du kommer att ha många kontaktytor och kommunicera med människor med olika kompetenser är det viktigt att du kan anpassa din kommunikation och behärskar både svenska och engelska i tal och skrift.
Som person är du nyfiken och intresserad av att utvecklas och lära dig nytt. Du tar egna initiativ och bidrar gärna till diskussioner där du delar med dig av dina tankar och idéer. Du motiveras av att nå mål tillsammans med andra.

Övrigt
Vill du ställa frågor till facklig representant är du välkommen att kontakta: Siwert Ahlm Unionen, 070-546 87 17
Asim Zilic SACO, 070-359 45 15, Maria Sköld, Ledarna 073-063 50 40

Så här får vi kontakt
I den här rekryteringen har vi valt att samarbeta med Ada Digital som strävar efter en transparent, inkluderande och snabbrörlig rekryteringsupplevelse. Vi vill veta mer om dig och din potential! Du söker tjänsten enkelt och behöver inte bifoga några dokument. Det räcker med en motivering till varför du söker tjänsten och om du saknar CV kan du bifoga din LinkedIn-profil. Följ sedan din ansökan live via vår hemsida. Urvalet sker löpande och tjänsten kan bli tillsatt före sista ansökningsdatum. Är du nyfiken och vill veta mer innan du söker? Hör av dig till ansvarig rekryterare. Vi ser fram emot att få kontakt med dig!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Scheef
08-410 690 50
Sinisa Strbac

Jonas Olsson
08-410 639 22
Jennie Mannesten
08-21 92 05
Dana Jennerström
08-410 639 23
Dana Jennerström

Marcus Eriksson

Maria Tedsjö
0709-76 48 95
Malin Löwdahl
08-410 639 29
Pär Johansson
070-350 03 07

Sammanfattning

  • Arbetsplats: TNG Group AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 maj 2023
  • Ansök senast: 28 juni 2023

Besöksadress

Korsgatan 3, Göteborg
None

Postadress

Västra Järnvägsgatan 15
Stockholm, 10132

Liknande jobb


27 november 2024

Systemansvarig

Systemansvarig

25 november 2024

Product Owner CRIBWISE

Product Owner CRIBWISE

25 november 2024

Systemförvaltare

Systemförvaltare

25 november 2024