OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Digital Strategi
Digital strategi grundades 2009 och har hela tiden haft ett och samma mål. Vi hjälper våra klienter att växa sin affär genom att nå ut till rätt målgrupper i det digitala landskapet och omvandla dem till lojala kunder. Vi gör det på plats hos- och tillsammans med kund och målet är att kunden gör sin digitala förändringsresa med oss. Vi levererar resultat, sätter process och lär upp. Vi skapar Resultat. Tillsammans. Digital Strategi nominerades som Gasellföretag 2018 och öppnade i december också för verksamhet i Paris och Köpenhamn. Digital Strategi sitter i attraktiva lokaler centralt i Stockholm, Östermalm.
Din roll som Digital Strateg
I rollen som Digital Strateg kommer du välja, utveckla och prioritera kanalval utifrån projektbudget. Därtill bistå i införsäljande av Digital Strategis erbjudande till kunder samt utvecklande och ha ett ägandeskap för inbound marketing-projekt hos deras kunder. Vidare har du ett övergripande ansvar för volyms/försäljningstillväxten hos kund där du definierar och äger sälj-tillväxtstrategin och lägger därifrån prognos och budget, levererar mot mål och hanterar utfall och avvikelser. Din roll innefattar även att:
Sätta mål, estimat och prognoser för leads och försäljning i projekt, samt äga ansvar för leverans baserat på detta
Ansvara för tidsplaner/utveckling av projekt, slut- och del-leveranser för projekt enligt agil arbetsmodell
Rapportera resultat, nyckelfynd och avvikelser på löpande basis
Ansvara för KPI:er, hantering av mätpunkter och datainsamling
Tydliggöra och etablera arbetsprocess och arbetsmetodik
Pedagogiskt redogöra syfte och mål och kunna hålla utbildning med juniora resurser och kund
Dina kvalifikationer
För att lyckas i rollen som Digital Strateg är du kommunikativ i din presentation av data och har en god affärsförståelse och kan se det strategiska. Därtill ser vi att du är analytisk och noggrann med god problemlösningsförmåga. Du besitter även en nyfikenhet och har initiativtagarförmåga. Vidare ser vi att:
Du har minst 3 års erfarenhet inom performance marketing
Du har stor erfarenhet inom digital analys och framför allt Google Analytics
Meriterande är exempelvis Adobe
Du har erfarenhet från medieköp
Mångårig erfarenhet baserat på data, planering och exekvera digitala strategier
Svenska och engelska i tal och skrift
Vad får du?
Som Digital Strateg blir du en nyckelspelare i deras team hos kunden. Du äger ansvaret för en stor del av deras affär, och de projekt och arbetsströmmar som kommer leverera resultat. Det innebär att du kommer arbeta med- och bedömas utifrån- exempelvis kanalval, estimat, utfall, utveckling och optimering samt löpande rapportering.
Du får chans att utvecklas genom att få arbeta med ett företags förändringsresa tillsammans med ditt team och tillsammans med kund. Där du dels får bidra i att etablera process och rutin samt generera konkreta resultat. Du får möjlighet att utvecklas i ett företag med stora visioner för både affär och medarbetare. Du får vara med att skapa bestående Resultat. Tillsammans.
Övrigt:
Start: Omgående
Omfattning: Heltid
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse
Låter rollen som Digital Strateg intressant? Urvalet kommer ske löpande, så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Vi ser fram emot att höra från dig.