Digital Strateg inriktning sociala medier till Kommunikationsavdelningen

Digital Strateg inriktning sociala medier till Kommunikationsavdelningen

Arbetsbeskrivning

KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA
Det händer mycket i Norrköping. Allt fler företag väljer att etablera sig här och vi växer dagligen med nya invånare. Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid.

VÅR VERKSAMHET

På Norrköpings Kommuns kommunikationsavdelning jobbar vi för att göra kommunens service tillgänglig för invånare, besökare och näringslivet och att göra våra kanaler användarvänliga för att som kommuninvånare vara med och påverka.

Budskapsplattformar, målgrupps- och kanalstrategi är basen i vår kommunikation och en del i arbetet att förstärka varumärket Norrköping. I vår interna och externa kommunikation arbetar vi med att lyfta fram goda exempel och resultat av vår verksamhet. Att ta fram innehåll, arbeta med varumärkesstärkande aktiviteter och få ut kärnbudskapet till målgruppen är ett viktigt uppdrag. Vi arbetar aktivt för att stödja Norrköpings kommun som en kommunikativ organisation.

Du kommer att tillhöra vår digitala enhet inom kommunstyrelsens kommunikationsavdelning. Inom digitala enheten är vi fyra som arbetar tillsammans med konsultverksamhet. Digitala enhetens uppdrag är att arbeta med, förvalta och utveckla kommunens övergripande digitala kanaler. Ni rapporterar direkt till enhetschef för avdelningen.

ARBETSBESKRIVNING

Är du väl insatt i SEM? Vill du utveckla och förvalta våra digitala plattformar?

Du kommer främst att arbeta med att driva, utveckla och förbättra den digitala upplevelsen för kommuninvånare och medarbetare på kommunens intranät, externa webbar och sociala medier. Som vår specialist med en mer teknisk inriktning ser du till att det digitala arbetet genomförs och förvaltas på bästa möjliga sätt - tillsammans med dina kollegor och verksamheter inom kommunen.

Med ett strategiskt fokus jobbar du med dataanalys, taktik och metodik för att kunna kartlägga kundresan. Du knyter samman våra digitala kanaler med effektivare kommunikations-processer och en mer lyckad kundresa som resultat.

Du blir den av oss som känner sig som allra mest hemma i våra digitala system och verktyg. Det gör dig bekväm med att också inspirera, motivera och överföra denna kunskap till kollegor både inom avdelningen som till resten av organisationen.

DIN PROFIL

Utbildningsmässigt har du en högskolexamen eller likvärdig utbildning inom kommunikation, webb, digitala medier eller likvärdigt enligt arbetsgivarens bedömning.

Erfarenhetsmässigt har du lång erfarenhet av digitala verktyg, publicering på webben samt har en stor förståelse för webb och digitala medier med fokus på den bakomliggande tekniken. Det krävs att du har god förståelse för HTML, CSS, JavaScript och REST-API:er samt är van att ta fram strategier för sociala medier. Du har även mycket god kunskap av att arbeta med Facebook/ Business manager, Instagram och Linkedin. Du har även god erfarenhet av att jobba med analys i Google analytics, och SEM.

Du har tidigare jobbat med ärendehantering enligt Kanban-modellen.

Personlighetsmässigt ser vi att du som person har hög samarbetsförmåga, du en analytisk problemlösare som gillar att utföra dina uppdrag och arbetsuppgifter noggrant och utifrån gällande praxis. Du är kommunikativt lagd, pedagogisk, tydlig och inspirerande. Arbetet är självständigt och förutsätter att du är en aktiv och engagerad person.

Vidare har du en mycket god förmåga att uttrycka dig väl i svenska språket i tal och skrift.

MER INFORMATION OCH ANSÖKAN

Tjänsten är ett vikariat på 11 månader på heltid med start enligt överenskommelse.

Ansök med registrerad profil via lediga jobb på www.norrkoping.se  Vi tar inte emot ansökningar via e-post.  

Vill du veta mer om tjänsten kontaktar du Enhetschef Ida Aldén Magnestrand på 011-15 1881. För frågor angående rekryteringsprocessen kontaktar du rekryteringsspecialist Anna-Karolina Gradvall, på telefon 011-15 3012. 

Välkommen med din ansökan senast den 26 mars.

 


Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.

När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen.

Välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Norrköpings kommun
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 mars 2021
  • Ansök senast: 26 mars 2021

Postadress

Förvaltningshuset Rosen Trädgårdsgatan 21
NORRKÖPING, 60242

Liknande jobb


17 januari 2024

15 januari 2024

Content & Communications Manager

Content & Communications Manager

15 januari 2024