OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Trivs du i en strategisk roll där du arbetar med att optimera kundresan och effektivisera digitala flöden som driver mot affär? Just nu söker vi en Digital Strateg med fokus på aqusition som tillsammans med leveransteamet utvecklar människor, teknik och processer- för att skapa resultat och bygga bestående förmåga hos kund.
Ditt uppdrag
Som Digital Strateg med fokus på aqusition har du varit med och satt den digitala strategin med kritiska effektmål. Du säkerställer effektiva leveranser och är en tydlig rådgivare i arbetet med att framgångsrikt förflytta marknads och försäljningsarbetet ute hos kund. Du möjliggör ett agilt och datadrivet arbetssätt, samtidigt som du planerar och genomför aktiviteter som skapar engagemang och tillväxt genom digitala kanaler.
Du har ansvar för att:
- Supportera införsäljning hos kund genom att identifiera och tillgängliggöra attraktiv tillväxtpotential kopplat till nykundsförvärv.
- Analysera kundens utvecklingsområden kopplat till kundresan, i syfte att driva tillväxt genom digitala kanaler.
- Definiera vilka kanaler som ska etableras samt initiera volymdrivande aktiviteter inom dessa.
- Koordinera och genomföra beslutande aktiviteter.
- Utvärdera och återkoppla resultat från aktiviteter, för att säkerställa att styrgruppen har relevant beslutsunderlag i rätt tid.
- Driva och koordinera förflyttning mot alltmer datadrivet arbete bland relevanta resurser hos kunden.
- Vara en proaktiv rådgivare avseende avvikelsehantering såväl som nya möjligheter.
- Bygga relation med, för kundresan, viktiga resurser hos kund i syfte att säkerställa att arbetet med kundresan fungerar tvärfunktionellt och med långsiktig värdeutveckling.
- Säkerställa en hållbar överlämning till kunden.
Vem är du?
Vi söker dig som har mångårig erfarenhet av att, baserat på data, planera och exekvera digitala strategier inom såväl ägd, förtjänad och sponsrad media. Du har minst 3 års erfarenhet av performance marketing och stor erfarenhet av arbete i Google Analytics. Du drivs av att alltid ligga i framkant inom digital marknadsföring och håller dig påläst. Du har stor erfarenhet av att göra analyser, rapporter och estimat för löpande optimering. Du har en holistisk förståelse för digital marknadsföring och hur olika aktiviteter samspelar för att driva försäljning. Kunskap inom attributionsmodellering och Power BI är meriterande.
För att lyckas i rollen behöver du trivas med att arbeta i små agila team. Som person får du saker gjorda i rätt tid och med hög kvalitet- med prestigelöshet, ansvar och ödmjukhet. Du är självgående och vet hur du når resultat. Du har vana av att arbeta med komplexa organisationer och har lika delar tålamod som förmåga att hitta nya- eller alternativa vägar. Du är informativ och tydlig och kan pedagogiskt förklara initiativ kopplat till affärsvärde. Du har vana av att ibland arbeta under tidspress och kan bibehålla ett lugn och struktur även under intensiva perioder. Du utstrålar energi och har ett genuint intresse för relationsbyggande.
Vad kan vi erbjuda dig
Digital Strategi hjälper organisationer att skapa datadriven tillväxt i digitala kanaler. Vi får saker att hända genom att tillsammans med kunden på plats i organisationen stegvis utveckla människor, teknik och processer- för att skapa mätbar förändring, bestående förmåga och digital tillväxt. Hos oss blir du en viktig nyckelspelare i att leverera på vårt värdelöfte: Resultat. Tillsammans.
Vi är ett gäng resultatfokuserade, nyfikna, professionella och hjälpsamma specialister i en växande organisation med höga ambitioner. Vi passar för dig som vill arbeta i ett bolag i tillväxt, är en teamspelare som gillar att ta ansvar och samtidigt vill vara med och forma ett erbjudande som skapar resultat för både oss och våra kunder. Du får möjlighet att utvecklas i ett företag med stora visioner för både vår affär och dig som medarbetare. Vi växer och vill att du skall växa och utvecklas med oss!