Digital Strateg till Göteborgs-Posten

Digital Strateg till Göteborgs-Posten

Arbetsbeskrivning

Kan du utifrån analys av kundbehov ta fram en digital strategi, vara knytpunkten mellan kund, leverantör och säljare och lyfta kundens marknadsförig till ny nivår? Då kan du får vara med och utveckla mordondagens medieaffärer.
Det här uppdraget är initialt på 12 månader och du kommer vara anställd hos Jeffersonwells och arbeta hos vår kund Göteborgs-Posten.

Arbetsbeskrivning

Som digitalstrateg på Göteborgs-Posten besöker och kontaktar du befintliga kunder samt potentiella nya kunder. I egenskap av digitalstrateg är ditt uppdrag att utveckla kundens marknadsföring med hjälp av framgångsrika lösningar och teknik som ger dig datadrivna beslutsunderlag. Detta i kombination med kompetens och insikter som skall främja kundens resultat av investeringen. Målet är att erbjuda en bättre och lönsammare tjänst på marknaden som fokuserar på konverteringar och effekt utifrån att bygga en mediestrategi som skapar synergier.

Du kommer i första hand att bearbeta marknaden tillsammans med ansvarig säljare. Du kommer ansvara för att stänga totalaffärer samt att mediestrategin genomförs löpande. I rollen som digitalstrateg blir du knytpunkten mellan kund, leverantör samt säljaren. En digitalstrateg är en spetskompetens som tillsammans med säljaren lyfter kundens marknadsföring till en ny nivå. Du är med och utvecklar framtidens medieaffär. Du fokuserar på resultat och att effektivt nå rätt målgrupper, erbjuder vi kundanpassade lösningar inom sökmotoroptimering, sociala medier, e-handel, webbproduktion, displayannonsering, analys och mycket mer.

Kompetensprofil

Stor vikt kommer att läggas på dina personliga egenskaper. Tjänsten kräver stort engagemang och en vilja att lyckas. Du bör vara van vid att hålla en hög aktivitet, vara självgående, ha en hög social kompetens, behärska svenska i såväl tal som skrift och ha ett genuint intresse för marknadsföring. Du är en passionerad lagspelare som vill ta ansvar. Du har god vana att tala inför människor i grupp. Du vet vikten av god kommunikation och uppvisar alltid ett professionellt bemötande.



Kvalifikationer

Erfarenhet/utbildning inom marknadsföring på eftergymnasial nivå.
Certifiering i Google Ads (Adwords) och/eller Analytics är meriterande.
Goda kunskaper inom sociala medier, SEM, SEO & målgruppsanalys är en förutsättning.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jeffersonwells
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 maj 2022
  • Ansök senast: 31 maj 2022

Liknande jobb


Regional L&D Manager, EMEA

Regional L&D Manager, EMEA

1 november 2024

Projektledare till

Projektledare till

28 oktober 2024

Design Facilitation Specialist

23 oktober 2024

18 oktober 2024