OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och utveckla digitala tjänster och kanaler för att säkra att konsumenter och företag kan ta del av vårt stöd på bästa sätt? Konsumentvardagen erbjuder allt fler val och som myndighet behöver vi ständigt utveckla vår digitala närvaro. Förväntningarna på tillgänglighet och relevans är höga och vi måste vara både snabba och lyhörda för att möta användarnas behov.
Om jobbet
Som digital strateg/webbanalytiker arbetar du på Enheten för digitala tjänster med myndighetens webbplatser, digitala tjänster och digitala kommunikationskanaler. Du arbetar med webbanalys och utveckling inom såväl UX som uppföljning samt arbetar fram strategier och policys. Datadriven analys är en viktig del av vårt arbete och du deltar i utvecklingen av digitala mål och mätstrategier på såväl avdelnings- som verksnivå.
I din roll säkerställer du att data är strukturerat på ett relevant sätt och sätter vid behov upp dashboards i myndighetsgemensamma gränssnitt. Du stöttar myndigheten i digitala strategifrågor och tar vid behov fram beslutsunderlag för såväl avdelningsledningar som ledningsgrupp. Du är vidare vår tekniska SEO och SEM-specialist.
Du ingår i agila utvecklings- och förvaltningsteam bestående av bland andra produktägare/webbsamordnare, tjänstedesigners och interaktionsdesigner och du har många kontaktytor i verksamheten. Du är delaktig i årsplaneringen och med stöd av webbanalys bidrar du till att prioritera bland digitala insatser. Du förser också myndigheten med underlagsamt deltar i övrigt förekommande arbetsuppgifter.
Din profil
Du har akademisk utbildning inom webb, IT eller annan relevant högskoleutbildning. Du har flerårig erfarenhet av arbete med webbprojekt och webbförvaltning och du har erfarenhet av strategiskt arbete inom digitala tjänster. Din analytiska förmåga är mycket god och du är van att hantera stora mängder data. Du har god kompetens och erfarenhet inom TAG-management liksom av verktyg för att visualisera data. Det är meriterande om du har praktisk erfarenhet av A/B tester.
Du är resultatinriktad, kommunikativ och noggrann. Du arbetar och driver frågor självständigt men är också en lagspelare med mycket god samarbetsförmåga. Din pedagogiska förmåga är god och du presenterar analyser och slutsatser på ett tydligt och lättillgängligt sätt. Du tänker med ett helhetsperspektiv på hur data bidrar till att skapa både användarnytta och verksamhetsnytta. Självklart bemöter du andra med prestigelöshet, respekt och omtanke.
Vi strävar efter en arbetsplats där medarbetarnas olikheter berikar verksamheten.
Anställningen
Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning.
Tillträde enligt överenskommelse. Din arbetsplats är i Karlstad.
Vill du få mer information?
Mer information om anställningen får du av enhetschef Marianne Lundgren Précenth.
Fackliga representanter är Lena Bäcklund Gillstedt för OFR vid Konsumentverket och Anna Hult för Saco–S föreningen vid Konsumentverket.
Du når samtliga genom att ringa vår växel på telefonnummer 0771-42 33 00.
Din ansökan
Det är viktigt att du i din ansökan anger dnr. HR 2021/22.
Senast den 11 oktober 2021vill vi ha din ansökan.
Kontaktpersoner på detta företaget
Cecilia Tisell
Jan Nyquist
0771-42 33 00
Katja Stjernlöf
0771-42 33 00
Cecilia Tisell
0771-42 33 00
Mikael Schmidt
0771-42 33 00
Jan Nyquist och Gabriella Fenger-Krog
0771-42 33 00
Peter Vikström
0771-42 33 00
Cathrin Lundqvist
0771-42 33 00
Jan Nyquist och Mikael Schmidt
0771-42 33 00
Susanne Edman
0771-42 33 00