Digital Support Technician

Digital Support Technician

Arbetsbeskrivning

Redo att förbättra IT-supporten inom fordonsindustrin? Vår kund söker nu flera Onsite Digital Support Technicians med start i augusti. Om du trivs i en snabb och teamorienterad miljö och älskar att lösa tekniska problem, vill vi höra från dig!

OM TJÄNSTEN
Som Onsite Technician inom kommer du att stödja användare med dagliga tekniska utmaningar, och säkerställa effektiv och respektfull service. Du kommer att hantera incidenter och förfrågningar både på plats och på distans, samarbeta med produktteam och ge stöd för hårdvara och mjukvara. Din roll kommer att förbättra verksamhetens produktivitet genom att lösa problem och driva kontinuerlig förbättring.

Du erbjuds
Vi erbjuder konkurrenskraftig ersättning och möjligheter till professionell utveckling. Njut av en samarbetsinriktad arbetsmiljö med banbrytande teknologi och utrymme för karriärutveckling. Upplev flexibla arbetsarrangemang och bidra till betydelsefulla projekt inom fordonsindustrin. Gå med oss och hjälp till att forma framtiden för hållbara drivlinelösningar.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter




* Ge teknisk support på plats och på distans för hårdvaru- och mjukvaruproblem
* Hantera incidenter och förfrågningar, och säkerställa snabb lösning
* Stödja företagsanvändare och hantera konferensrumsetup
* Hjälpa till med onboarding av nya anställda och hantering av printersystem
* Samarbeta med produktteam och OEMs för att lösa tekniska problem
* Förbättra användarnöjdheten genom effektiv felsökning och kontinuerlig serviceförbättring


VI SÖKER DIG SOM
- Har kunskap i Windows 10/11, macOS, iOS och Android support
- Har erfarenhet av molntjänster, Office 365 och Azure
- Har expertis i Intune, slutanvändarupplevelse och nätverkstjänster
- Har förmåga att felsöka och serva teknisk utrustning

Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av ServiceNow Incident, Request, Change och Problem management
- Kunskap i svenska då det kan förekomma i arbetet
- B-körkort
Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Starka kommunikationsfärdigheter
- Samarbetsfärdigheter
- Analytiska färdigheter

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 juli 2024
  • Ansök senast: 2 augusti 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024