OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
På PMI har vi valt att göra något revolutionerande. Vi gör en total förändring av vår affärsmodell och bygger våran framtid på en tydlig vision – att leverera en rökfri framtid.
Med stora förändringar kommer stora möjligheter. Vi söker dig som vill anta nya utmaningar och arbeta i en banbrytande industri med muskler att göra verklig skillnad. Genom rollen som Digital Trade Marketing Executive arbetar du nära kund, med alla produktkategorier för att initiera och driva igenom kampanjer och produktinformation.
Detta är en viktig roll för bolagets digitala leverans och du hanterar samtliga varumärken och produkter i dagens portfölj. PMI befinner sig i en spännande fas av utveckling och tillväxt med stora möjligheter att påverka många människors framtid med sitt unika marknadsläge.
Ditt uppdrag
Som Digital Trade Marketing Executive ansvarar du för aktivering och kommunikation med samtliga av PMI´s återförsäljare och kunder via en B2B portal. Du hanterar alla företagets varumärken, all marknadskommunikation och är härigenom delaktig i företagets försäljningsarbete. Det är en aktiv, bred och viktig roll för bolagets framtida försäljning, som inkluderar en del strategiskt arbete, men framförallt viktigt operativt marknadsförings- och kommunikationsarbete. Du har många bollar i luften samtidigt och kan påverka ditt eget arbete genom planering och leverans.
Om Rollen
Du rapporterar till Manager National Key Accounts och bär ansvaret för aktiveringsarbetet av hela produktportföljen på PMI:s digital B2B portal. Du tar ”lead” på nya digitala initiativ, skapar kreativa försäljningsdrivande kampanjer, driver det operativa marknadsarbetet med ansvar för att maximera engagemang och aktivering. Du arbetar i nära samarbete med din kollega, det digitala aktiverings teamet som du tillhör samt med kunder och din chef. Tillsammans besitter ni en enorm utvecklingspotential i att hitta ny nivå på aktiveringsarbete och skapa höjd på marknadsdrivna försäljningskampanjer.
Du arbetar verksamhetsnära med högt tempo och delaktighet i det operativa arbetet. Du engagerar och arbetar mot uppsatta mål och lägger grunden för framtida försäljningsarbete.
Dina arbetsuppgifter innebär bland annat att:
• Agera länk mellan säljavdelningen och det digitala plattformsteamet
• Översätta idéer och ge feedback till innehåll och förslag på aktiviteter och kampanjer
• Inleda kampanjer med det centrala marknadsföringsteamet
• Driva aktivt engagemang bland återförsäljare
• Ansvara för budget och prioritering av projekt
• Kommunicera internt via alla kontaktpunkter, informera alla relevanta intressenter om vad som händer på plattformen
• Analysera och spåra prestanda, övervaka KPI:erna
• Ansvara för marknadsbudget samt budgetera marknadsarbetet för bolagets respektive affärsområde
Om Dig
För att trivas i denna roll ser vi att du har följande bakgrund:
• Kandidatexamen eller motsvarande inom digital marknadsföring/kommunikation/business admin.
• Erfarenhet från dagligvaruhandeln med försäljning och/eller digital marknadsföring
• Resultatorienterad erfarenhet, duktig på att planera med ett entreprenöriellt tänk
• Utmärkt kommunikations- och lagspelsförmåga
• Vara självgående och trygg i att ta egna initiativ
• Behärskar både svenska och engelska
• Erfaren användare av Excel och MS Office
• Erfarenhet av Salesforce är meriterande
Som person är du aktiv, öppen, nyfiken och testar gärna nytt. Du är en doer som gillar högt tempo men har förmågan att bibehålla lugnet och få saker och ting gjorda. Du är tydlig, tycker om att ha kul på jobbet och har lätt för att kommunicera, informera och förklara upplägg och aktiveringar. Du skapar arbetsglädje med verklig teamkänsla och hos oss kommer du långt med en ödmjuk inställning.