OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu rekryterar vi en Digital Traffic!
ATGs inhousebyrå Ateljén söker nu en Digital Traffic / Produktionsledare. I Ateljén jobbar idag ett härligt gäng på 16 personer. Hos oss erbjuds du en fartfylld vardag med varierande arbetsuppgifter. Här blir du en del av ett team som har kul ihop och månar om varandra.
Är det här du?
I den här rollen kommer du ansvara för publicering av vår kommunikation. Du ser till att materialet kommer upp på rätt ytor och i rätt tid. Du driver också egna projekt tillsammans med kreatörer i teamet. Tar emot briefer, sätter tidplan, styr upp projekten efter våra processer och driver dem i mål. Att involvera rätt kompetenser för att säkerställa att projekten följer grafiska riktlinjer och håller ihop över olika medier ingår i rollen.
Om rollen:
Du jobbar nära övriga produktionsledare och kampanjledare för att få information om hur och var materialet ska publiceras. Du har även en nära kontakt med mediabyrån och ser till att teamen har den info de behöver för att kunna driva deras projekt. Du bidrar till att Ateljén har uppdaterade och korrekta processer och rutiner, samt jobbar enligt dessa. Du ser till att de projekt du driver motsvarar beställarens brief, tidplaner och budget, samt ligger i linje med ATGs varumärkesstrategi och kommunikationsplanering. Du har ett nära samarbete med kampanjledare och övriga roller på marknad och/eller på ATG för att hålla ihop helheten och att optimera projekten.
Dessutom ansvara r du för att:
-
Säkerställa att rätt material publiceras på rätt ställe och i rätt tid
-
Den övergripande bilden av publiceringen stämmer, och agerar om du upptäcker luckor eller avvikelser
-
Se till att material är synkat i olika kanaler för ett enhetligt uttryck
-
Korrekturhantera material, upprätta och underhålla tidsplaner
-
Ansvara för planeringen för projekt inom ditt område
-
Säkerställa att rullande material är uppdaterat och aktuell, annars vidtala beställare för åtgärd
-
Hålla i internt uppföljningsmöte vid större projekt för att utvärdera arbetssätt samt bidra med förslag till förbättringar
-
Kontaktyta mot leverantörer som fotograf, repro, reklambyrå eller mediabyrå
Vem är du?
För att lyckas i den här rollen tror vi att du är en väldigt noggrann och strukturerad person. Vi tror också att du har ett genuint intresse för kommunikation och reklam. Vi ser att du har en utbildning inom marknadsföring och/eller kommunikation och har några års erfarenhet av att jobba som produktionsledare, marknadsassistent eller liknande. Du är en ordningsam person som tycker om att hålla i helheten. Du är noggrann med detaljer och inte rädd för att leta upp information du inte har. Du behöver ha en väl utvecklad känsla för service, tycka om att hjälpa till och att hitta lösningar på uppgifter. Vi ser gärna att du har en vana av att ta olika typer av människor, som kolleger eller beställare.
För att passa in i vårt team ska du vara en prestigelös teamspelare som månar om gruppens resultat, har en positiv attityd och ett driv att vilja utveckla både arbetssätt och projekt.
Om mig - rekryterande chef Maria Ideström, Manager Inhouse Agency
Jag har nu jobbat på ATG i sju väldigt händelserika år och trivs otroligt bra. Vår Ateljé har vuxit ganska raskt under denna tid vilket visar på ett gäng medarbetare som driver framåt och hela tiden velat utmana sig själva och vårt arbetssätt. För mig är det viktigt med kollegor som månar om varandra och sätter laget framför jaget. Jag tror på stort personligt ansvar och att våga utmana sig själv och sina kollegor för att hela tiden vilja bli bättre. Ser fram emot att hitta en ny engagerad medarbetare till vårt stall!
Övrigt:
Tjänsten är på heltid och utgår från vårt kontor vid Solvalla. ATG har en flexibel arbetsplats där du beroende på roll, har möjlighet att kombinera kontorsarbete med arbete hemifrån.
Vi kommer att ta emot ansökningar löpande så vänta inte med din ansökan då tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Om du har frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Sarah Högbacka, sarah.hogbacka@atg.se eller Maria Ideström, Manager Inhouse Agency på maria.idestrom@atg.se
Vi tar inte emot ansökningar via e-mail, utan ser fram emot ansökningar via vår rekryteringsportal.
Så här har vi det
Hos oss är du del av en innovativ miljö och med hjälp av den senaste tekniken utvecklar du den bästa spelupplevelsen. Vi gillar att samarbeta och hos oss får du stort utrymme att påverka ditt arbetssätt. Här hittar du nyfikna, nytänkande medarbetare och ledare – viktiga egenskaper för att kunna utveckla och utvecklas. Liksom energi , mod och motivation.
För att må bra är skrattmuskeln lika viktig att träna som alla andra muskler. Både den fysiska och den mentala hälsan skapar balans i livet. Hur vi har det på jobbet påverkar privatlivet- och vice versa. Vi ser det som en självklarhet att ge det stöd och de verktyg som behövs. Ditt val av arbetsplats och arbetssätt är flexibelt och vi lägger stor vikt på självledarskap.
Vi bryr oss om varandra och respekterar varandras olikheter på ATG. Och vi vill att våra kunder ska må bra och ha roligt när de spelar. Vi bryr oss också om sportens välmående, dvs. idrottarna och hästarna - och samhället runt omkring oss. Vi drivs inte av privata vinstintressen utan allt överskott går tillbaka till våra ägare, svensk trav- och galoppsport, något som både känns och gör gott.