Digital Transformation Leader till Nexer Smart Industries

Digital Transformation Leader till Nexer Smart Industries

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en Digital Transformation Leader med erfarenhet och intresse av digitalisering, och med kunskap inom digitala strategier till vårt växande affärsområde Smart Industries i Göteborg. Detta är en senior konsultroll där du arbetar med att på uppdrag av våra kunder ta fram, analysera och implementera digitaliseringslösningar för fastighetsbranschen och industrin. Läs vidare nedan!

Digitalisering, Transformation, Integration, IoT, AI, Dataanalys, Visualisering, Smarta Fastigheter, Smart Logistik, Smart Städer, Lösningsförsäljning, Vision, Simulering och Affärsanalyser 

Hur ser rollen ut? 
Smart Industries är ett starkt växande område inom Nexer där vi erbjuder rådgivningstjänster och agerar digitaliseringspartner genom att definiera strategier, utveckla affärer och effektivisera verksamheter i nära samarbete med våra kunder. Vi erbjuder våra kunder rådgivning och lösningar inom t ex Smart logistik, Smarta Fabriker (Industry 4.0), Smart fastigheter och Smarta städer, där målet är att hjälpa kunder att digitalisera och effektivisera sina verksamheter hela vägen från strategi, via implementation till drift och underhåll. 

Du är med i uppbyggnaden av affärsområdet Smart Industries och i rollen som Digital Transformation Leader arbetar du nära våra kunder och är deras expert och digitaliseringspartner. Ditt arbete består av att kartlägga kundens verksamhet, föreslå affärsmodeller, processförbättringar, kartläggning, sätta digitala strategier, samt att leda arbetet med att ta fram digitala lösningar och implementering av dessa. Du rör dig fritt och professionellt mellan olika verksamhetsnivåer och agerar också strategisk rådgivare i olika frågor och projekt för kundens verksamhet. I din roll driver du hela kundrelationen från det enskilda projektet och arbetar i uppgifter såsom;


• Införsäljning
• Processkartläggning och modellering
• Ta fram strategiunderlag och exekvera på dessa
• Ta fram förslag på teknisk implementeringslösning tillsammans med lösningsansvariga, leverantörsutvärderingar & jobba med relevanta partners
• Bistå under leverans och implementering
• Långsiktiga kundrelationer med uppföljning och kundvård

Din bakgrund
Vi söker dig som har erfarenhet av att tex arbetat med fastighetsförvaltning, verksamhets- och affärsutveckling, förändringsledning eller motsvarande i några år. Du har ett stort intresse för digitalisering och kunskap inom digital strategi och implementering. Du känner dig trygg i arbetet med kartläggning hos kund, lösningsförsäljning och implementation inom digitaliseringstjänster, från industri och IT. I botten har du en relevant högskoleutbildning inom tex teknik eller ekonomi, och du trivs i konsultrollen och tycker det är roligt att vara ute hos kund i rådgivande uppdrag. 

Kompetens inom IoT, trådlös kommunikation, systemintegration, dataanalys, datakommunikation, visualisering och simulering är meriterande, samt att ha arbetat i fastighets-, tillverknings- eller logistikbranschen.

Du drivs av att skapa kundvärde och av att få en verksamhet att växa. Det är också viktigt att du hela tiden utbildar dig själv genom att läsa på, vara uppdaterad, delta i föreläsningar, seminarier och kurser relaterat till vårt koncept. Du tycker också att det är viktigt med gemenskap, sammanhållning och kunskapsutbyte och träffar därför också gärna dina kollegor i teamet för att bolla tankar, idéer, ubyte av kunskap och sociala aktiviteter.

Resultatfokus och affärssinne är självklarheter för dig och du har lätt att röra dig på olika nivåer i företag genom att förstå och prata om såväl teknik, affär och försäljning på ett sätt som skapar förtroende och bygger relationer.  Du hjälper hela tiden letar efter nya affärsmöjligheter - du överträffar kundernas förväntningar genom att erbjuda det de ännu inte vet att de behöver.

Ansökan
Varmt välkommen att skicka in din ansökan via länken nedan. Vi kan inte hantera ansökningar via mail, men du som har frågor om tjänsten får gärna kontakta ansvarig rekyterare Sandra Spasovska: sandra.spasovska@nexergroup.com.

Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

 


Om Nexer


Nexer, tidigare Sigma IT, har ambitionen att bli framtidens techbolag. Vi är ett familjeägt och värderingsstyrt företag med ett stort samhällsengagemang, bland annat genom Women in Tech, Star for Life, Mitt Liv och Kodcentrum. Vi leder förändring och strävar hela tiden efter att hitta innovativa och kreativa lösningar för våra kunder och samhället i stort.


På Nexer värdesätter vi kompetensutveckling och erbjuder kurser via Nexer Academy och Pluralsight och ger certifieringsbonusar samt anordnar inspirationsföreläsningar och Meetups. Vår vision Put your heart in it and make it happen genomsyrar hela verksamheten och våra anställda är vår viktigaste nyckel till framgång. Nexer är en del av Danir-koncernen och har över 2000 experter inom strategi, teknik och kommunikation. Vi finns i tio länder och på fler än 20 orter i Sverige och har två gånger utsetts till Microsoft Country Partner of the Year i Sverige och Brasilien.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nexer AB
  • 5 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 september 2022
  • Ansök senast: 1 oktober 2022

Postadress

Lindholmspiren 9
GÖTEBORG, 41756

Liknande jobb


27 november 2024

27 november 2024

22 november 2024

Förvaltningsledare/Objektledare IT Data analys GIS

Förvaltningsledare/Objektledare IT Data analys GIS

19 november 2024