OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om arbetsplatsen
Utvecklingsavdelningen utgör tillsammans med HR, Ekonomi, Kansliavdelningen och Medicinsk teknik Halland, en del i område Lednings- och verksamhetsstöd på Hallands sjukhus.
Ledning och verksamhetsstöds uppdrag är att stödja Hallands sjukhus genomförande av grunduppdragen, vård, utbildning och forskning och att ständigt bidra till att utveckla och förbättra verksamheten.
Utvecklingsavdelningen befinner sig i en expansiv fas och söker nu dig som vill vara med och bidra till att Hallands sjukhus kan fortsätta erbjuda den bästa specialistsjukvården med patientens behov i fokus!
Som Digital utvecklare/Koordinator hos oss kommer du ha ett roligt och utvecklande arbete med att koordinera och planera resurser, utvecklingsuppdrag och implementering av beslut. Du arbetar både i team och driver egna uppdrag.
Arbetsuppgifter
I rollen ingår även att du engagerar, motiverar och skapar förutsättningar för medarbetare och chefer på Hallands sjukhus att vidareutveckla verksamheten, tillvarata patienternas kraft och förmåga att göra dem till medskapare i sin egen vård. Arbetsuppgifterna utgår från beslutade mål för Hallands sjukhus och Region Halland.
I din roll som Digital utvecklare/Koordinator är dina uppgifter främst att:
- Planera, stödja, samordna och följa upp verksamhetsutvecklingsuppdrag tillsammans med andra expertfunktioner inom Hallands sjukhus och övriga regionen.
- Bidra till verksamhetsutveckling genom att använda digitaliseringens möjligheter som förstahandsalternativ när det är möjligt, samt processutveckling, förändrings- och förbättringsarbete för bättre sjukvård.
- Stödja chefer och arbetsgrupper med utbildning och i implementering av nya tjänster, system och arbetssätt.
- Stödja chefer och medarbetare i deras arbete med verksamhetsutveckling med digital kompetens.
- Bidra till att utveckla tjänster som skapar förutsättningar för patienternas autonomi och delaktighet i deras vård och behandling öka patientsäkerheten och kvalitén i vården. Använda patienter som samarbetspartner när det är möjligt.
- Ta fram och sammanställa fakta som underlag för beslut och ställningstaganden.
Kvalifikationer
Vi ser gärna att du har en högskoleutbildning inom hälso- och sjukvård eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren finner lämplig. Erfarenhet av arbete med ledningsansvar, förändrings- och digitalt utvecklingsarbete och verksamhetstrategin LEAN är meriterande, liksom arbete med flöden och processer. Vidare bör du ha en god förmåga att samarbeta i team samt koordinera och samordna komplexa uppdrag, resurser och tillgångar.
Rollen kräver också att du är strukturerad och har en god administrativ förmåga. Som person är du analytisk, lyhörd och kommunikativ och kan samverka med chefer och medarbetare på alla nivåer i verksamheten. Samtidigt kan du lösa uppdrag både självständigt och tillsammans med andra och du bidrar med energi och gott samarbetsklimat i teamet. Genom nyfikenhet och förmåga att tänka nytt engagerar du andra i din omgivning. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Välkommen med din ansökan!
Om oss
Region Halland är till för alla som bor och arbetar här i Halland. Vi är över 8 000 medarbetare inom 370 olika yrken som alla arbetar för att erbjuda en god hälso- och sjukvård och att främja tillväxt och utveckling. Vi ansvarar också för kollektivtrafiken i Halland och driver frågor inom områden som näringsliv, kultur och utbildning. Vår vision är ”Halland – bästa livsplatsen” och med det menar vi att Halland ska bli den bästa platsen att bo på, utbilda sig, arbeta och driva företag i. Vi har kommit en bra bit på vägen, välkommen att följa med oss på vår resa!
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Halland har upphandlade avtal.