Digital verksamhetsutvecklare

Digital verksamhetsutvecklare

Arbetsbeskrivning

Skurups kommun har runt 16 000 invånare och ligger naturskönt på den skånska sydkusten, med utmärkta kommunikationer till Malmö, Ystad, Lund och Köpenhamn. I vår kommun bor invånarna i lugnet, med staden runt knuten. Det lokala näringslivet blomstrar och inflyttningen till kommunen ökar. 1 200 medarbetare håller dagligen hjulen snurrande, med fullt engagemang för medborgarnas bästa. Hos oss är du med och bygger en attraktiv kommun där dialog, öppenhet och gott bemötande genomsyrar organisationen. Vi är stolta över våra korta beslutsvägar. Tillsammans gör vi skillnad!

IT-enheten består idag av sju personer som i nära samarbete arbetar tillsammans för att utveckla digitaliseringen i Skurups kommun.

ARBETSUPPGIFTER
Som digital verksamhetsutvecklare kommer du att arbeta tillsammans med kommunens alla förvaltningar och verksamheter för att hjälpa dem att kartlägga deras verksamhetsprocesser med målsättning att digitalisera delar eller valda och möjliga delar av processen.
Detta kan röra sig om både interna arbetsprocesser inom kommunförvaltningen och processer som riktar sig mot att skapa publika e-tjänster riktade till kommunens medborgare eller företag.

Du kommer att vara systemförvaltare för kommunens e-tjänsteplattform och du kommer själv utveckla enklare e-tjänster i denna plattform.

Du kommer att ingå i och arbeta tätt i hop med kommunens digitaliseringsgrupp som består av representanter för alla kommunens förvaltningar.

Aktivt nätverkande är en naturlig del av din vardag och som person har du intresse för hur andra ser på och löser olika frågeställningar inom ditt ansvarsområde.

KVALIFIKATIONER
Vi ser gärna att du har relevant högskoleutbildning, alternativt erfarenhet som arbetsgivare bedömer som likvärdig. Du har god erfarenhet av processkartläggning, projektarbete och en har god teknikförståelse. Du brinner för smarta digital lösningar. Du planerar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt, tar ansvar för din uppgift och driver egna processer vidare.
Du har en förmåga att sätta dig in i olika verksamheters utmaningar och översätta dessa till digitala möjligheter.

Du är analytisk och har ett strukturerat arbetssätt. Du har en förmåga att se både helhet och detaljer. Därtill har du lätt för att samarbeta prestigelöst och få människor med dig.
Du tar egna initiativ för att kontinuerligt utveckla och förändra vår verksamhet i linje med beslutade strategier.

Du kommunicerar obehindrat på svenska, är mycket kommunikativ och kan uttrycka dig väl både i tal och skrift. Du bör också ha goda kunskaper i engelska utifrån teknisk dokumentation.

Det är viktigt att du kan förmedla teknisk information på ett förståeligt och pedagogiskt sätt.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet vid rekryteringen.

Vill du ha ett utvecklande, intressant och digitalt uppdrag? Sök då tjänsten som Digital verksamhetsutvecklare i Skurups kommun!

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Skurups kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Skurups kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skurups kommun
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 september 2020
  • Ansök senast: 4 oktober 2020

Liknande jobb


15 november 2024