OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kirunabostäder blickar mot framtidens behov där fastigheter drivs av modern teknik och våra kunder efterfrågar service med fler digitala tjänster. Vi går därför in i en ny fas där vi utvecklar organisationen för att kunna bemöta våra hyresgäster och kunder på bästa sätt. Vi söker nu nya medarbetare som med stort engagemang och omtanke ska driva oss framåt i processen där vi genom att lyssna på våra kunder blir bättre tillsammans.
Kirunabostäder AB är ett allmännyttigt bostadsföretag med verksamhet i Kiruna kommun. Förvaltningen omfattar drygt 2 200 lägenheter och 27 000 kvadratmeter egna lokaler samt 210 000 kvadratmeter kommunalt ägda lokaler såsom skolor, sporthallar, kontor och äldreboenden. Bolaget omsätter cirka 220 miljoner och har 145 anställda.
ARBETSUPPGIFTER
Som digital verksamhetsutvecklare hos Kirunabostäder kommer du att vara en central resurs som driver, utvecklar och implementerar verksamhetsstödjande system, processer och rutiner med fokus på digitalisering.
Du ansvarar för organisationens digitala tjänster och system samt projektleder upphandling av nya system för att säkerställa driftklarhet och utveckling. Du förbättrar befintliga lösningar och underhåller dem kontinuerligt. Du blir även vår kontaktperson gentemot leverantörer och projektledare/kontaktperson vid framtagande av nya digitala tjänster, system och hårdvara.
I arbetet utgår du från koncernövergripande strategier för IT och digitalisering. En stor del av arbetet drivs i projektform. Rollen innebär även att du formulerar kravspecifikationer och beslutsunderlag för vidare beslut inom IT/digitaliseringsområdet, vilket kräver att du har god förståelse för verksamhetsnyttan och användarna.
Du kommer att ha rollen som IT-samordnare för Kirunabostäder, vilket innebär ett övergripande ansvar för utveckling, samordning av bolagets behov av IT-stöd och att utifrån beställarperspektiv samordna behoven med Kiruna kommuns centrala IT-drift.
Du kommer att hantera utredning/kartläggning av befintliga strukturer. Tjänsten som digital verksamhetsutvecklare är både ett strategiskt och operativt uppdrag där utveckling och digitalisering ligger i fokus.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har relevant akademisk utbildning eller motsvarande erfarenhet. Dokumenterad erfarenhet från komplex IT-verksamhet, gärna från fastighetsbranschen samt bred kunskap av IT-drift, support och förvaltning.
Tjänsten förutsätter att du är van att arbeta självständigt och har goda kunskaper i projektledning. Du är intresserad av att lära dig och förstå verksamhetens och användarens krav och behov, och kan koppla samman dessa med de möjligheter som digitalisering ger.
För att lyckas i rollen är det viktigt att du är ödmjuk och pedagogisk, har ett visionärt och flexibelt arbetssätt samt god kommunikativ förmåga.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
ÖVRIGT
Vi undanber oss all kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.