OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu flertalet rådgivare till den här enheten med start den 15 Mars 2023.
Drivs du av att förbättra processer och arbetssätt och vill vara med i en nystartad avdelning där flexibilitet är ett av nyckelorden - då kan du vara den vi letar efter! Vi vill leverera service i världsklass och vara den personliga kontakten i en annars mer och mer digital bankvärld.
Nu letar vi efter dig som brinner för att hjälpa kunder med hela deras privata ekonomi och vill vara där för kunden i den viktigaste affären i deras liv!
Vårt främsta mål är att hjälpa kunden genom bolåneresan på ett så smidigt och enkelt sätt som möjligt. Ditt jobb blir att fånga upp kunder som är intresserade av nya bolån alternativt har gjort en ansökan och följa denna kund genom hela kundresan. Därtill kommer också en behovsanalys av kundens hela ekonomi. Du behöver älska rådgivning och älska att göra affärer för att trivas och för att briljera i rollen. Du kommer att arbeta remote; dvs via telefon, digitala ansökningar, onlinemöten, och e-post. Det finns tre Remote Advisory Bolåne-team i Göteborg och ett i Sundsvall där ett nära samarbete är av yttersta vikt. Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat att;
- hantera bolåneansökningar
- ta hand om inskickade kompletteringar
- svara på inkommande samtal
- ta hand om löpande administrativa uppgifter,
- ansvar för bokade rådgivningsmöten inför tillträde.
Strukturen och arbetssättet kommer ständigt att utmanas och utvärderas eftersom vi lever i en föränderlig värld. Ett bra samarbete med teamen på 24|7 service och med kontoren är av yttersta vikt för att kundens resa ska bli så smidig det bara går.
Du behöver ha tagit dina licenser inom 6 månader efter start av tjänst och du behöver då inför detta vara villig att lägga tid för studier vid sidan av arbetet. SEB erbjuder böcker för självstudier, testtillfälle och 5 betalda arbetsdagar för studier.
Kvalifikationer och egenskaper
Vi ser gärna att du har en högskoleutbildning med fördel inom ekonomi. Meriterande är även om du har dubbla swedseclicenser: Investeringsrådgivning & Bolån. Vidare är det mycket intressant om har du även har erfarenhet från liknande arbete inom bank och finans.
Som person är du är serviceinriktad och har ett genuint intresse av att vilja göra skillnad för kunder genom hållbar rådgivning. Du brinner för att göra bra affärer och ser varje bolån som en möjlighet att se över hela kundens ekonomi och hitta mervärde.
Du är nyfiken på digitalisering och ser möjligheter i hur saker kan förbättras och effektiviseras. Det är meriterande om du har erfarenhet av rådgivning på kontor. Vi litar på att du är självgående och ser förändring som en möjlighet och ett måste för att komma framåt. Vid piloter, projekt och andra nyheter är du den som sträcker upp armen och vill vara med och testa. Du har lätt för att samarbeta i team, är angelägen om att nå resultat och är bra på att organisera ditt arbete
Om SEB
På SEB är vi övertygade om att inkludering och mångfald är avgörande för att kunna bygga starka och bra team för att vårt företag ska vara hållbart för framtiden. Vi strävar efter att ha en inkluderande och värderingsdriven kultur där vi alla känner oss uppskattade, respekterade och involverade oavsett bakgrund, erfarenhet, tro, kön, ålder och varifrån vi kommer.
Bra personer känner ofta andra bra personer-dela gärna annonsen om du har en vän skulle älska det här jobbet och delar SEBs värderingar. Kunderna först, engagemang, enkelhet och samarbete! Service i världsklass!
Läs mer om hur det är att jobba på SEB www.sebgroup.com/caree (http://www.sebgroup.com/career)
Frågor och kontakt
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Rekryteringskonsult Heléne Hansson, helene.hansson@amendo.se. Då vi träffar kandidater löpande är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt, men senast den 31 januari. Intervjuerna sker via teams med både Amendo och SEB så se till att den digitala tekniken fungerar på ett bra sätt.
Vi ser fram emot din ansökan!