Digitalisation and Business IT Lead till Vattenfall Network Solutions

Arbetsbeskrivning

Digitalisation and Business IT Lead till Vattenfall Network Solution

Är du en person med genuint intresse att skapa värde i organisationer och till kollegor genom IT och digitalisering? Trivs du i gränslandet mellan verksamheten, affären och IT? Har du erfarenhet från implementering och managering av CRM-system i allmänhet och Dynamics 365 i synnerhet? Är det viktigt för dig att verka i ett företag som ligger i framkant i omställningen till en fossilfri värld?

Då ska du fortsätta läsa!

Din vardag

Ingen dag kommer att vara den andra lik. I rollen som Digitalisation and Business IT Lead kommer du att arbeta både högt och lågt, både strategiskt och operativt, både inom det egna affärsområdet men även tillsammans med både interna och externa partner. Då Vattenfall Network Solutions finns i Sverige, England, Nederländerna, Danmark och Norge är miljön internationell och detta är ett sammanhang som du trivs i.

Några av dina ansvarsområden och arbetsuppgifter:

- Ansvarig för att fånga upp nuvarande och kommande behov inom verksamheten och utveckla, koordinera och driva digitaliseringsstrategin för att supportera verksamhetens övergripande affärsstrategi och mål.
- Ansvara för verksamhetens IT-budget (portföljbudget).
- Driva change-management genom att visa på möjligheter men även utveckla och skapa nya i takt med att verksamheten utvecklas.
- Leda utvecklingen av plattformen Dynamics 365 CRM (Marketing, Sales och Field Service).
- Utifrån nuvarande och framtida affärssbehov, driva implementeringar och skapa insikter via visualiseringar från Power Platform.
- Projektledning med helhetsansvar för research och analys för att identifiera bra IT-lösningar till olika affärsutmaningar samt implementation av dessa med hjälp av interna och externa IT-partners.
- Supportera säljteamet med lösningar till komplexa projekt som involverar IT och informationssäkerhet.
- Säkerställa att IT lösningar och system är compliant med regulatoriska och juridiska regelverk och krav.
- Utbilda och supportera verksamheten och medarbetarna i de nya digitala verktygen för att effektivisera och underlätta.

Vem är du?

Du är en person som med lätthet ser helheten och kan identifiera förbättringsåtgärder. Du får saker och ting att hända och du startar och slutför uppdrag, projektleder och implementerar med gott resultat. Du triggas av utmaningar och trivs i en tillväxtmiljö där alla processer och strukturer inte är helt satta. Du motiveras av att skapa resultat tillsammans med andra och har ett hållbarhetstänk i allt du tar dig för. Det är en fördel om du har erfarenhet från verksamhetsnära IT där digital transformation varit viktiga framgångsfaktorer.

Vill du veta mer?

I den här rekryteringen samarbetar vi med Nexer Recruit. Vill du veta mer, kontakta Monica Werneman på 073-821 60 80 eller på monica.werneman@nexergroup.com.

Välkommen med din ansökan på www.nexerrecruit.com/jobb. Då urval och intervjuer sker löpande ber vi dig skicka din ansökan så snart som möjligt.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nexer Recruit AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 mars 2022
  • Ansök senast: 9 april 2022

Liknande jobb


IT-koordinator till samhällsviktiga kommunikationstjänster

IT-koordinator till samhällsviktiga kommunikationstjänster

20 december 2024

19 december 2024

18 december 2024