OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Företaget
Vill du vara med och revolutionera redovisningsbranschen i Sverige? Det vill vi! Snart har vi nära på automatiserat allt löpande konteringsarbete.
Lilla Ekonomibyråns vision är att alla småföretag och start-ups i Sverige skall ha råd med redovisningstjänster av hög kvalitet. Vi upplever att redovisningsbranschen inte alltid bryr sig om de minsta företagen, och tar alldeles för mycket betalt. Därför är vår affärsidé är att erbjuda bra tjänster till så låga priser att våra kunder blir våra ambassadörer, som tipsar alla andra småföretag de känner om oss. Detta skall främst uppnås genom att utveckla effektiva interna processer och en resultatorienterad organisationskultur, men även genom att kombinera moderna effektiva redovisningssystem med smarta verktyg som vi utvecklar själva. Vi kommer antagligen att under 2021 nära på ha automatiserat allt konteringsarbete, så arbetet kommer mest att handla om kvalificerat avstämningsarbete och kundsupport. Vi är redan så effektiva att en majoritet av våra kunder betalar 375 kr i månaden för bokföring, skattedeklaration, bokslut och rådgivning, samtidigt som kundens egen arbetsinsats skall vara minimal. Vår ambition är att växa till 100 MSEK i omsättning och 10 000 kunder inom de närmaste 10 åren.
Rollen
Till vårt kontor i Solna söker vi en erfaren redovisningskonsult som kan stärka upp vårt team genom att jobba med kvalificerade redovisningsuppgifter. Då många av våra kunder är små kommer du att jobba med ett stort antal företag från en mängd olika branscher, vilket innebär att rollen kräver en hög nivå av organisationsförmåga och flexibilitet. I vår struktur jobbar alla i teamet tillsammans med att lösa alla våra kunders behov. Just nu letar vi efter någon som tycker att det är kul att få ta sig ann komplicerade utredningsuppgifter, och gärna även att hjälpa våra kunder med sådant de efterfrågar. Ansvaret kommer att öka i takt med att du sätter dig in i arbetet och beroende på inom vilka områden du vill utveckla dig och lära dig nya saker.
Då vi växer kraftigt kommer det att finnas mycket goda utvecklingsmöjligheter inom företaget. Vi vill ha ett stort fokus på våra teammedlemmars utveckling och företaget kommer att anpassa tillväxtplanerna efter dina målsättningar och karriärambitioner.
Kvalifikationer
Då vi vill tänka nytt är inte många år i branschen det viktigaste, utan vi söker först och främst rätt person som delar våra värderingar och prioriteringar. Personlig effektivitet är ett centralt element i vår affärsidé, så vi förväntar oss att du kommer till jobbet för att göra ditt bästa och för att ständigt utveckla dig. Du kommer att ha en viktig roll med att sköta kvalificerade utredningsuppgifter, så god problemlösningsförmåga och en helhetsförståelse för redovisning är av yttersta vikt. Då du kommer att jobba med kunder från en mängd olika branscher har vi som krav att du har åtminstone ett par års tidigare erfarenhet av att jobba på redovisningsbyrå, så att du har en vana av att sätta dig in i nya verksamheter. Vi skulle gärna hitta någon som även kan ta över ansvaret för att sköta våra kunders löneadministration, så erfarenhet inom detta är högintressant. Då redovisningsbranschen digitaliseras och automatiseras i rasande takt så är goda IT-kunskaper ett krav. Erfarenheter av Fortnox, som är det ekonomisystem som vi använder som bas i dagsläget är starkt meriterande. Du kommer att ha ett stort stöd i början, men du förväntas att relativt snart vara självgående och kunna ta egna initiativ.
Anställningsform
Provanställning sex månader, 75-100% enligt överenskommelse. Sedan tillsvidareanställning vid ömsesidigt intresse av förlängning. Arbetsplatsen tillämpar helt fri flextid, så du kan komma och gå såsom du vill, så länge du arbetar dina timmar. Allt arbete sker på kontoret och aldrig på plats ute hos kund.
Ansökan
Eventuella frågor, CV och personligt brev skickas till leo@lillaekonomibyran.se. Ansökningarna utvärderas löpande så vänta inte med att söka. All slags kontakt om tjänster relaterad till rekrytering och tillhörande annonsering undanbedes. I det personliga brevet vill vi att åtminstone följande frågor besvaras:
1. Vad mer specifikt är det som tilltalar dig med detta jobb?
2. Vad är det som gör att du anser att du passar till detta jobb?
3. Vad tror du att digitaliseringen innebär för branschen och för dig personligen som redovisningskonsult?
4. Vad är några av de mest komplexa redovisningsuppgifterna som du löst i din karriär?
5. Vad hade du för betyg i matematik när du studerade?
6. Beskriv i ord vad följande Excel-formel betyder: =B2&", "&EXTEXT(E2;HITTA("/";E2;4)+1;4)
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Kontaktpersoner på detta företaget
PT ansvarig Elin Wretemo
0856486595