OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Norsjö kommun
Norsjöbygden är en plats som andas framåtanda, drivkraft och utveckling mitt i Västerbottens inland, med närhet till både kust och fjäll.
Här bor du familjevänligt, bra och billigt, har tillgång till en rik fritid och bra skolor. Föreningslivet bjuder på ett brett utbud av aktiviteter och här möter du mängder av engagerade eldsjälar. Att bo och verka i Norsjöbygden ger dig möjligheten att ha ett utvecklande arbete samtidigt som du har tid och resurser över till familj, vänner och intressen. Vi brukar skryta om att här har vi världens bästa vardag!
Kommunens arbete genomsyras av kommunens värdegrund där positivitet, professionalitet, engagemang och respektfullhet är ledorden.
Beskrivning
Din nya arbetsplats
Du kommer att tillhöra kanslienheten inom kommunledningskontoret, som arbetar med utvecklingsområden, administration och stöd till kommunens verksamheter.
Enheten består sex medarbetare; receptionister, kommunsekreterare, kommunikatör, digitaliserings- och beredskapssamordnare samt leds av en kanslichef.
Arbetsuppgifter
Ditt nya jobb
Vi söker dig som kommer att fortsätta det pågående utvecklingsarbetet med att digitalisera och effektivisera verksamheten inför framtidens utmaningar. Vi förväntar oss att du kommer att ta ett stort ansvar och vara drivande för den fortsatta utvecklingen av informationssäkerhet, ärendehanteringen samt arkivering i kommunen. Det kan bland annat handla om e-tjänsteutveckling, införande av nya system, implementering av arbetssätt, upprättande av rutiner, interna utbildningar och stöd och information. Du kommer ha en närvarande roll i förändringsprocesserna från start till slut och det innebär noggrann planering, metodisk implementering och uppföljning.
I din roll som beredskapssamordnare ansvarar du för att leda och samordna kommunens arbete med krisberedskap och civilt försvar genom att arbeta med identifiering av samhällsviktig verksamhet, risk- och sårbarhetsanalyser samt utvecklar krisorganisationen och tar fram beredskapsplaner. Allt med syftet att stärka kommunens förmåga att hantera samhällsstörningar. Du arbetar nära kommunens ledning och genomför utbildning och kunskapshöjande insatser vid behov. Du deltar i regionala möten med samverkande parter och i övningar med både interna och externa aktörer.
Du arbetar nära kommunens förvaltningar med utbildning och kunskapshöjande insatser. Det innebär att identifiera och kartlägga behov, säkerställa processer och rutiner, samt coacha och utbilda medarbetare.
Kvalifikationer
Din kompetens
Du har eftergymnasial utbildning som är relevant för uppdraget. Du har några års erfarenhet av arbete i offentlig verksamhet. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete med samhällsskydd och beredskap, t ex med beredskapsplanering, risk- och sårbarhetsanalyser eller kontinuitetsplanering.
Du har mycket goda kunskaper inom Office-paketet samt av arbete med olika typer av systemstöd.
Dina egenskaper
Det är viktigt att du är analytisk, tar egna initiativ och är proaktiv. Du är utåtriktad och har lätt för att skapa och upprätthålla goda relationer. Dessutom tror vi att du kan identifiera förbättrings- och utvecklingsmöjligheter och motiveras av utmaningar. Du kan utrycka dig mycket väl i tal och skrift på svenska och kan anpassa kommunikationen utifrån målgrupp. Som person är du noggrann, ansvarsfull och har ett serviceinriktat förhållningssätt.
Det viktigt att du har kunskap och vana att arbeta med modern teknik och att arbeta i digitala ärendehanteringssystem. Du ska ha goda kunskaper i kommunallagen, förvaltningslagen och offentlighets- och sekretesslagstiftningen.
Då tjänsten är säkerhetsklassad krävs svenskt medborgarskap.
Bra att veta
Urval och intervjuer kan ske löpande, tjänsten kan därför komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Du är därför välkommen att skicka in din ansökan redan idag!
Provanställning kan vara aktuell.
Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Kontaktpersoner på detta företaget
Cecilia Hurtig, administrativ chef
0554-191 01
Träffas genom kommunens växel
0554-191 00