OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som en del av Region Gotland ansvarar socialförvaltningen för socialtjänst, äldreomsorg och omsorg om personer med funktionsnedsättning på hela Gotland. Våra cirka 1700 medarbetare är med och skapar en effektiv verksamhet som har kunden i centrum.
Vilka är vi?
Avdelningen Omsorg om personer med Funktionsnedsättning har ca 370 medarbetare fördelat på 11 enheter som leds av 13 enhetschefer.
Verksamheterna består bland annat av bostad med särskild service, korttidsvistelse, boendestöd, sysselsättning och daglig verksamhet. Vi arbetar utifrån Lagen om Stöd och Service till vissa funktionshindrade, Socialtjänstlag och Hälso- och sjukvårdslagen upp till sjuksköterskenivå.
Avdelningens ledning består av enhetschefer , avdelningschef, verksamhetsutvecklare samt chefsassistent. Som digitaliseringssamordnare ingår du i avdelningens stab bestående av avdelningschef, verksamhetsutvecklare samt chefsassistent.
Vi står inför en utmaning med digitalisering och välfärdstekniska lösningar inom våra enheter och har påbörjat arbetet men söker nu en digitaliseringssamordnare, tillsvidareanställning, som arbetar över hela avdelningen.
Dina arbetsuppgifter
Som digitaliserings samordnare får du möjlighet att driva spännande och varierande uppdrag och projekt inom välfärdsteknik. Du kommer ha kontakt med leverantörer, hantera vissa beställningar och koordinera införanden. Du kommer att samarbeta med äldreomsorgens ledningsgrupp, verksamhetsutvecklare, systemförvaltare, IT samt övriga berörda inom förvaltningen. Du kommer att samordna, planera och leda avdelningens utveckling inom digitalisering med särskilt fokus på välfärdsteknologiska tjänster som skall skapa värde för våra brukare och medarbetare. Du har även ett samordningsansvar rörande avdelningens teknik samt information på webbplats och intranät. Uppdraget innebär nära samarbete med övriga verksamheter.
Vem är du?
Du är en engagerad och energisk förändringsagent med hög personlig mognad, som är trygg i sin egen kompetens och modig nog att utmana det invanda. Du är uppdragsorienterad och har förmågan att vara alla enheters stöd i utvecklingsarbetet. Som person kan du omsätta din omvärldsbevakning till verksamhetsnytta och har förmåga att planera och organisera arbetet självständigt.
Du kan inspirera andra, skapa hållbara relationer och stödja samarbete. Du uttrycker dig också väl i både tal och skrift inom det svenska språket. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper
Du har arbetat i verksamhet inom funktionshinder området och har god kännedom om vad olika funktionsnedsättningar innebär. Du har tidigare erfarenhet av att arbeta i rollen som digitaliseringssamordnare.
Kvalifikationer:
- Yrkeshögskoleutbildning minst 60-100 yh-poäng. Utbildningen skall ha tydlig inriktning mot samordning inom välfärdsteknik och digitalisering.
- Annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant.
- B-körkort
Meriterande
- Högskoleutbildning inom socialt arbete, ledarskap eller annan relevant utbildning.
- Erfarenhet av arbete med välfärdstekniska lösningar.
Om Region Gotland
Region Gotland svarar för kommun- och landstingsuppgifter samt har det regionala utvecklingsansvaret på Gotland. Vi är nära 6700 engagerade medarbetare som genom våra 240 yrken tillsammans skapar ökad livskvalitet för öns invånare. Vill du också vara med och utföra Sveriges viktigaste jobb?
Gotland är en fantastisk plats att leva på, med ett rikt kulturliv, orörd natur och en kreativ entreprenörsanda. Vi är över 61 000 personer som har valt att bo här året om, och vi vill gärna bli fler!
Övrigt
Inom Region Gotland strävar vi efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar sökande med olika bakgrund och kön.
Vill du ha information om Gotland som plats att bo och leva på, läs mer på http://gotland.com/flytta-hit/
På Instagram kan du via @viarregiongotland följa våra medarbetare i sina dagliga arbeten.