Digitaliseringssamordnare

Arbetsbeskrivning

Vill du jobba i den lilla kommunen med de stora möjligheterna då är du varmt välkommen till oss!

Munkedals kommun ligger mellan Göteborg och Oslo. Pendlingsmöjligheterna är många tack vare närheten till motor- och järnväg. Kommunen har ca 10 600 invånare och inom kommunens organisation arbetar runt 1000 medarbetare. Munkedal omges av fantastisk natur från det typiskt bohuslänska med salta bad och dramatiska berg till vacker fjällnatur med bra fiske- och vandringsmöjligheter. Vi har ett välmående näringsliv med stor potential, bra skolor på grund- och gymnasial nivå, vuxenutbildning, föreningar inom varierade områden, ett stort utbud av aktiviteter och mycket mer. Allt detta tillsammans med organisationen, föreningar, företagare och alla våra invånare utgör grunden för vad som gör vår kommun till det den är. Tillsammans är vi Munkedals kommun!


Kommunstyrelsens förvaltning består av verksamheterna ekonomi, administration, HR och lön.



Som digitaliseringssamordnare är du anställd på kommunstyrelseförvaltningens administrativa avdelning.

Du arbetar på såväl strategisk som operativ nivå i hela kommunorganisationen. Du ingår även i ett kommunöverskridande samarbete eftersom Munkedal har gemensam IT-verksamhet med Sotenäs och Lysekils kommuner.

Arbetsuppgifter
Några av dina arbetsuppgifter

- sammankallande av kommunens digitaliseringsråd
- deltagande i kommunöverskridande samverkansgrupper
- medverka i framtagande och genomförande av strategiska planer
- utarbeta och dokumentera rutiner och processer
- anslutning av verksamhetssystem till e-arkiv
- systemförvaltning av e-arkiv (iipax) och diarie-/handläggarsystem (Ciceron)
- framtagande av e-tjänster
- projektledning och utbildning

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en akademisk examen inom system- eller datavetenskap eller likvärdig utbildning och har erfarenhet av att arbeta inom offentlig förvaltning. Erfarenhet av arkiv/e-arkiv ser vi som meriterande.

Du har stor förståelse för digitaliseringens möjligheter till att bidra till effektivare och mer flexibla verksamheter till nytta för både verksamhet och medborgare. Din erfarenhet av att leda och samordna verksamhetsutveckling med digital teknik och förändringsarbete på operativ och strategisk nivå tycker vi är värdefull.

Vi lägger stor vikt vid att du är pedagogisk i din kommunikation, att du har god samarbetsförmåga och strävar efter att bygga goda relationer. Du har ett lösningsfokuserat förhållningssätt med förmåga att vara flexibel och kunna prioritera. Din helhetssyn kommer vara värdefull då du kommer arbeta både kommunövergripande och tillsammans med våra samarbetskommuner. Genom att du är lyhörd för omgivningen, din nyfikenhet och öppenhet kommer det bidra till både din personliga utveckling och vår verksamhets utveckling.

Varmt välkommen med din ansökan - vi ser fram emot att höra från dig!



Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sven Lundberg Kanslichef
013-206492
Britt-Marie Sandström - Vision
013 20 78 51
Michael Werthén - SACO
013-20 68 24
Susanne Aman
013206252
Susanne Aman
013205262
Maria Sjöberg, gruppchef
013208938

Sammanfattning

Postadress

Stadshuset
Linköping, 58181

Liknande jobb


Business IT Service Manager

Business IT Service Manager

22 november 2024

NetSuite Developer

22 november 2024

Informationssäkerhetssamordnare

20 november 2024

19 november 2024