Digitaliseringssamordnare till IT-enheten

Digitaliseringssamordnare till IT-enheten

Arbetsbeskrivning

Kommunstyrelsens ledningskontor svarar för ledning och samordning av all kommunal verksamhet.
På förvaltningen finns enheter för administrativ service, personal, ekonomi, information/kommunikation och IT.

IT-enheten tillhandahåller IT-tjänster till kommunens alla verksamheter. Vi består av drygt 20 medarbetare och tillhör organisatoriskt kommunledningskontoret. För oss är det viktigt att vara en lärande organisation och vi jobbar för närvarande med att införa ITIL och förvaltningsmodellen pm3. Kommunens ledord är välkomnande, klok och innovativ, vilket vi ser att våra medarbetare kan känna igen sig i. Vi söker nu en driven och serviceinriktad digitaliseringssamordnare för en ny tjänst till våra plattformstjänster för integrationer och e-tjänster.

ARBETSUPPGIFTER
Karlskoga kommun tillhandahåller ett antal e-tjänster för kommuninvånare och medarbetare. Digitalisering är ett prioriterat område för kommunen. För att samordna arbetet kring dessa finns en kommungemensam e-tjänsteplattform, Open-E, som förvaltas av IT-enheten. IT-enheten har även ansvaret för en gemensam integrationstjänst för att på ett effektivt sätt kunna tillhandahålla integrationer mellan olika system och tjänster som våra verksamheter är i behov av. Rollen som digitaliseringssamordnare för våra e-tjänster och integrationer innebär att du hanterar och förvaltar arbetet kring vår kommungemensamma e-tjänsteplattform. Du ansvarar för det dagliga arbetet kring vår plattform och tillsammans med våra förvaltningar deltar du i förändringsarbete, uppföljning och processhantering.

Konkreta arbetsuppgifter som ingår:
• utveckling av e-tjänster och integrationer tillsammans med vår digitaliseringsledare utifrån verksamheternas behov
• ett nära samarbete med vår Servicedesk i frågor och ärenden gällande e-tjänster och integrationer
• ansvara för dokumentation
• medverka i att ta fram och uppdatera rutiner och processer.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta i en kund- och leverantörsorienterad organisation. Du har arbetat med systemförvaltning och har erfarenhet av ITIL och pm3 eller liknande förvaltningsmodell. Du har minst gymnasieutbildning och kan uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift. Arbetet innebär många kontakt- och samverkansytor inom och utanför organisationen och därför ser vi att du är serviceinriktad och har god samarbetsförmåga.

För att lyckas i rollen är det viktigt att du kan fatta egna beslut, ta initiativ och arbeta på ett strukturerat sätt. Vi erbjuder spännande arbetsuppgifter i en organisation med hög prioritet i kommunen!

Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Har du frågor om hur du ansöker - kontakta supporten på tel: 0771-693 693.
Har du frågor om tjänstens innehåll - kontakta namngiven person i annonsen.

Sammanfattning

Liknande jobb


21 november 2024

20 november 2024

Senior testare

Senior testare

12 november 2024

Miljöpedagog

Miljöpedagog

8 november 2024