Arbetsbeskrivning
Är du en person som drivs av innovation och ser möjligheterna i att utveckla nya arbetssätt med hjälp av IT och digitala verktyg? Då kan vår nyinrättade roll som utvecklare inom digitalisering hos Social- och arbetsmarknadsförvaltningen vara ditt nästa steg!
I den här tjänsten får du chansen att kombinera din kreativitet med ditt tekniska kunnande för att skapa effektiva lösningar och utveckla verksamheten. Här finns möjligheten att ta digitaliseringen till nästa nivå något som inte bara förbättrar våra arbetssätt utan också skapar stor nytta för Borlängeborna.
Social- och arbetsmarknadsförvaltningens högst prioriterade område är målet att alla skall ges möjlighet till arbete eller studier. Detta är ett grundfundament som ger varje person möjlighet att själv forma sin framtid i ett samhälle i ständig utveckling. Alla Borlängebor ska kunna leva ett gott liv med ekonomisk och social trygghet.
Förvaltningen ansvarar för socialpsykiatri, personliga ombud samt åtgärder enligt socialtjänstlagen för barn,
ARBETSUPPGIFTER
Som utvecklare hos oss blir du en nyckelspelare i vår satsning på digitalisering. Du får leda och driva hela processen från idé till implementation med målet att skapa moderna och effektiva digitala arbetssätt. Din roll är både operativ och strategisk, där du identifierar och realiserar möjligheter som minskar ledtider och höjer kvaliteten för Borlängeborna.
Du kommer att arbeta nära förvaltningens övriga utvecklare, strateger och verksamhetschefer i ett dynamiskt samarbete. Din insats rapporteras direkt till förvaltningschefen, vilket gör att ditt arbete får ett direkt och tydligt genomslag i organisationen. Här får du chansen att vara med och forma framtiden för både vår verksamhet och våra Borlängebor.
Andra delar som ingår i uppdraget är:
• statistisk bearbetning utifrån insamlade data, verksamhetssystem och databaser
• arrangera eller hålla i relevanta användarforum och användarfortbildningar
• Samarbeta tillsammans med systemförvaltare i en långsiktig strategisk planering för systemen och samverka med samt kravställa systemförbättringsönskemål till systemleverantörer
• samverka med olika funktioner som berörs av digitala processer, t.ex. informationssäkerhetsamordnare, IT-samordnare och delta i relevanta nätverk i samt utanför Borlänge kommun.
• omvärldsbevakning av den digitala utvecklingen
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en akademisk utbildning/examen som arbetsgivaren finner relevant för tjänsten samt att du har arbetslivserfarenhet inom digital utveckling. Mycket goda kunskaper i det svenska språket, muntligt som skriftligt efterfrågas också.
Har du kunskap om socialtjänstlagen, tidigare arbetat i en politisk styrd organisation, har utbildning inom AI eller erfarenhet av förändringsledning , så ses det som meriterande tjänsten.
Som person ser vi att du har en god problemlösningsförmåga, du är anpassningsbar och kan snabbt ställa om vid ändrade förutsättningar. Att planera på både kort och lång sikt samt följa upp och samordna resurser är också viktiga delar. Då rollen är nyinrättad, så ser vi att du är initiativtagande och driver ditt arbete framåt. Vidare ser vi att du har lätt för att samarbeta med andra, både inom och utanför kommunen. Slutligen är du kommunikativ och kan förmedla information på ett tydligt och enkelt sätt.
Är du redo att göra skillnad? Vi ser fram emot att höra från dig!
ÖVRIGT
I samband med intervju behöver du som kandidat uppvisa bevis om medborgarskap i Sverige/EU/EES eller giltigt arbets- uppehållstillstånd.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Borlänge kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan via länken digitalt och inte på annat sätt.
Välkommen med din ansökan!
ANNONSSÄLJARE OCH KANDIDATFÖRMEDLINGSFÖRETAG UNDANBEDES VÄNLIGT OCH BESTÄMT!