OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hos oss får du vara med och driva digitaliseringen och effektiviseringen hos våra bolag inom flertalet affärsområden. Till vårt koncernkontor i Borås söker vi nu nästa stjärna inom IT-projektledning/digitalisering med ett stort engagemang och som vill vara med på vår tillväxtresa!
Om vår kund
Autocirc AB är en snabbt växande koncern i fordonsbranschen. Vi är en unik plattform för ökad cirkulär ekonomi och återanvändning i bildelsindustrin. Vår affärsidé bygger helt på det globala hållbarhetsmålet #12: Ansvarsfull konsumtion och produktion, och vi är stolta över att kunna bidraga till detta. Vår verksamhet präglas starkt av ”Entreprenörskap & Samarbete”, vilket också speglar det sätt vi arbetar på.
Vi är i dagsläget drygt 400 medarbetare i 21 olika bolag i norra Europa. Vi omsätter närmare 900 miljoner och växer ständigt.
Dina arbetsuppgifter
Som Digitalization Lead/ IT Project Manager på Autocirc är du ansvarig för att hantera kundprojekt och relationer samt agera som en pålitlig ledare genom att förstå kundernas verksamhet, mål och filosofi. Du gör det möjligt för projektteamen att leverera lösningar som möter kundernas behov. Du behöver därför ha förmågan att analysera komplexa situationer och snabbt ta fram lämpliga lösningar.
Du kommer att projektleda och koordinera interna samt externa digitaliserings- och IT-projekt för hela koncernen. Du kommer att ansvara för resursplanering och budget för dina team, som kommer att vara både interna och externa. Vi jobbar med plattformar och tekniker som ligger snäppet in i framtiden för att vara rätt på marknaden. Du kommer även att ha en viktig roll i arbetet där vi skapar vår framtida vision inom IT för vår bransch.
Din profil
För att trivas i rollen behöver du ha arbetat som teknisk projektledare under ett antal år och besitta ledarerfarenhet i projektform.
- Du kan genomföra formella och informella presentationer i både små och stora grupper.
- Talar och skriver obehindrat på såväl svenska som engelska, då båda språken används i det dagliga arbetet.
- Har förmågan att visa ledarskap samt skicklighet i att planera och organisera.
- Erfarenhet från liknande roll väger tungt i vår urvalsprocess, men vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
- B-körkort samt tillgång till egen bil.
Som person är du strukturerad, kommunikativ och resultatinriktad. Ytterligare viktiga egenskaper är att du är service-minded och social. Det är meriterande med eftergymnasial utbildning inom projektledning eller IT.
Vi är en organisation som är i ständig förändring och beslut går snabbt. Vi kännetecknas av en affärsmässig och kundorienterad attityd, samt förmåga att snabbt ta till sig ny information och omvandla den till kreativa lösningar.
Du erbjuds möjligheten att bli en del av ett företag med stor erfarenhet och kunskap inom branschen med möjligheter att utvecklas och växa i din roll. Du kommer att jobba med spännande och varierande projekt med olika kunder inom olika affärsområden i större delen av Europa.
Låter tjänsten intressant?
Välkommen med din ansökan via effektiv.se. Intervjuer kommer att ske löpande. Sista ansökningsdatum är 13 mars 2022. Vill du veta mer om tjänsten kontakta gärna Pauline Pettersson på pauline@effektiv.se eller Christina Björsell på christina@effektiv.se
Om oss
Effektiv är det personliga konsultföretaget inom rekrytering och bemanning. Vi vill att det skall vara enkelt för våra kunder och vår personal att arbeta med och hos oss. Därför är våra ledstjärnor Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga - ord som vi lever efter och som är receptet för att överträffa dina förväntningar.
För den här tjänsten förmedlar Effektiv kontakten och du kommer bli anställd direkt hos kundföretaget.