DinBil växer och behöver ambitiösa Supporttekniker

Arbetsbeskrivning

Dina arbetsuppgifter
Helpdesk på Din Bil arbetar med att via telefon, mail eller via fjärrstyrning hjälpa medarbetarna hos Din Bils återförsäljare med IT-relaterade problem. Du kommer att hjälpa till problem kring konton i AD, rättigheter, applikationer, Windows operativsystem, förbereda nya datorer mm. Du ansvarar självständigt för att samla in tillräckligt med information från användare för att kunna göra en analys och därefter lösa ärendet. Självklart sköter du medföljande dokumentation i systemet. Din Bils miljö förändras ständigt vilket även utvecklar dig som medarbetare.

Din Bil erbjuder en anställning med goda utvecklingsmöjligheter för den som visar driv, engagemang och intresse. De har ca 40 anläggningar i Stockholm, Göteborg och södra Sverige, vilket gör arbetet både omväxlande och intressant. Väl hos Din Bil ser de till att du har all kunskap du behöver för att lyckas i rollen med hjälp av upplärning och duktiga och ambitiösa kollegor.

Tjänsten är en rekrytering vilket innebär att du blir anställd direkt av Din Bil. Tjänsten är förlagd på Din Bils ljusa och fina kontor i Hammarby.

Om företaget
Din Bil Sverige AB är ett helägt dotterbolag till Porsche Holding GmbH. Din Bil representerar varumärkena Volkswagen, Volkswagen Transportbilar, Skoda, Audi, Seat och Porsche på de svenska storstadsmarknaderna.

Din profil
Vi söker dig som har en grundläggande IT-utbildning, ett brinnande intresse för teknik, en relevant KY-utbildning och som vill jobba med användarsupport. Du får gärna ha jobbat ett eller ett par år inom IT. Utöver att du gillar teknik, tycker du mycket om att hjälpa användare på telefon. I denna tjänst har du stora möjligheter att göra stor skillnad om du tycker om att hjälpa till. Det är givetvis meriterande om du har erfarenhet från support eller andra relevanta områden.

Vi ser att du som söker denna tjänst har:
• Genuint teknikintresse och gillar service
• Kunskaper inom Microsofts produktutbud: Windows server, AD, Exchange
• Hanterar svenska och engelska i tal och skrift
• B-körkort
• Meriterande med kunskap inom Office 365

Som person älskar du teknik och IT, du är trevlig och social och tycker om att träffa nya människor.

Är det dig vi söker? Ansök idag då vi intervjuar kandidater löpande. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Joel Claeson.

Om 2Complete
2Complete är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som arbetar med personligt engagemang, är professionella och har en passion för personal. Det är viktigt för oss att de personliga förutsättningarna stämmer överens mellan kund och kandidat, likväl som kompetensen. För att uppnå detta vill vi som arbetar på 2Complete skapa en så nära och personlig relation med kunder och kandidater som möjligt. Ett arbete efter dessa riktlinjer skapar förtroende och trygghet, värden som är självklara för en lyckad rekrytering eller bemanning. Det ska vara enkelt att arbeta med oss. Vi rekryterar och bemannar under tjänstemannaavtalet såväl som arbetaravtalet, från juniora tjänster till chefer- och specialister.

2Complete är auktoriserade medlemmar inom Almega bemanningsföretagen sedan 2012

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Carlson

Joel Claeson

Joel Claeson
084454344
Caroline Lüning
08 445 43 44
Caroline Lüning
084454344
Caroline Lüning
08-445 43 44
Cecilia Rosenström

Caroline Lüning

Lisa Karlsson
08-4454344
Lisa Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: 2Complete AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 10 juli 2018

Besöksadress

Sveavägen 33, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 33
Stockholm, 11134

Liknande jobb


Internal IT

Internal IT

29 november 2024

IT-Servicedesk/support tekniker

IT-Servicedesk/support tekniker

29 november 2024

29 november 2024