OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Diös Fastigheter äger och utvecklar både kommersiella fastigheter och bostadsfastigheter på prioriterade tillväxtorter. Med ett marknadsvärde om 13,4 mdkr, ett bestånd om 313 fastigheter och en uthyrningsbar yta om 1 351 tkvm, är visionen att vara den mest aktiva och efterfrågade fastighetsägaren på vår marknad, som sträcker sig från Borlänge till Luleå med huvudkontor i Östersund. Bolaget har sedan starten 2005 haft en kontinuerlig värdetillväxt i fastighetsportföljen och aktien är noterad på Nasdaq OMX Stockholm, Mid Cap. Läs mer om Diös på www.dios.se
Som medarbetare på Diös ges du stora möjligheter att utvecklas och ta eget ansvar. Vi är ett bolag som satsar på lokal närvaro och vill vara en aktiv del i stadsutvecklingen på våra orter. ​Grunden för vår verksamhet och förhållningssättet gentemot våra hyresgäster kan sammanfattas med tre ord; ENKLA, NÄRA och AKTIVA. Det är precis så vi vill jobba.
Diös fastigheter har sitt huvidkontor på Frösön i Östersund och här jobbar cirka 70 personer. Nu söker vi en engagerad medarbetare till ett föräldravikariat på vår ekonomi och hyresadministrationsavdelning.
Är det du?
DINA ARBETSUPPGIFTER
Som ekonomiassistent/ hyresadministratör på Diös kommer du arbeta med löpande administrativa arbetsuppgifter på hyresadministrationen och ekonomiavdelningen.
Diös består av sex marknadsområden och det här föräldravikariatet syftar till att avlasta ekonomiavdelningen och hyresadministrationen under cirka ett år.
Teamet på hyresadministrationen består av fem personer där du har goda möjligheter att tillsammans med engagerade och kunniga kollegor, vara med och påverka utvecklingen inom denna funktion. På ekonomiavdelningen ingår elva medarberbetar och på den här rollen arbetar man i nära samarbete med våra kunniga och erfarna redovisningsekonomer.
Arbetsuppgifterna på hyresadministration innebär administration av hyresavtal för kommersiella lokaler och bostäder, inbetalningar samt avisering och kundfakturering.
På ekonomiavdelningen innebär arbetsuppgifterna statistikrapportering, enklare avstämningar, löpande bokföring och viss arkivering. Hyresadministrationen och ekonomifunktionen arbetar nära varandra i många frågor vilket gör att du enkelt kommer kunna kombinera rollerna.
VEM ÄR DU?
Vi tror att du har 1-2 års erfarenhet av liknande arbete inom ekonomi/administration. Du har någon formell utbildning motsvarande minst gymnasieekonom. Du är kunnig i Excel och meriterande är om du tidigare har arbetat med redovisningsavstämningar. Som person är du en noggrann och ansvarstagande problemlösare som trivs att arbeta i team. En hög servicenivå och kvalitet kommer sig naturligt för dig. Under perioder så har ekonomi och hyresadministration hög arbetsbelastning, ex i samband med bokslut. Det ställer krav på viss flexibilitet och att emellanåt kunna hantera mer press. Meriterande är om du har jobbat i affärssystemen Palette, Vitec Nova eller 3L.
Placering: Östersund Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Anställningsform: Vikariat
Vi erbjuder dig:
Hos oss får du en roll med mycket ansvar och goda möjligheter att utvecklas i ett bolag som satsar på lokal närvaro och som vill vara en aktiv part i stadsutvecklingen.
Grunden för vår verksamhet, vårt förhållningssätt och för hur vi vill bli uppfattade finns sammanfattade i tre bärande värdeord – Enkla- Nära – Aktiva.
Ansöka och kontaktperson
Skicka in CV och personligt brev via ansökningslänken så snart som möjligt. Vi arbetar löpande med inkomna ansökningar och tjänsten kan bli tillsatt innan ansökningstiden har gått ut så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. För mer information kontakta HR- generalist Åsa Myrin på 010-470 95 74
Kontaktpersoner på detta företaget
Annie Skoglund
0770-332200