Direct Delivery Coordinator

Arbetsbeskrivning

Välkommen till innovationsledaren inom hushållsapparater, välkommen till vårt team!
BSH Home Appliances AB ingår i BSH Home Appliances Group.
Med våra produkter med märken som Bosch, Siemens, Neff och Gaggenau, samt våra regionala och lokala märken, gör vi livet enklare. Vi är en internationell koncern med en årsomsättning på runt 13.1 miljarder euro under 2016 och mer än 58,300 anställda. Vi inspirerar genom intelligent teknik, utmärkt design, energisnåla produkter samt en god arbetsmiljö.
Ta ett steg vidare i din karriär – tänk framåt med oss.



Koordinator till Direct Delivery teamet

Direct Delivery avdelningen hanterar logistikprocesserna för ett antal av våra största kunder. Vi har ett nära samarbete med KAM inom vår Nordeuropeiska organisation. Du kommer att ha daglig kontakt med våra fabriker i Tyskland, Polen, Spanien, Grekland och Turkiet samt våra Nordiska lager. Du har daglig kontakt med våra transportörer för att lösa olika utmaningar som du ställs inför varje dag.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:


• Orderhantering
• Planering och bevakning av leveranser från fabrik
• Planering och bevakning av leveranser från vårt lager
• Kontakt med våra transportörer
• Kontakt med våra KAM kunder inom ERT
• Fakturering
• Analys och uppföljningEftersom du arbetar i ett nordiskt team behöver du ha goda kunskaper i både svenska och engelska. Du behöver ha goda kunskaper i Office-paketet, speciellt i Excel och Powerpoint. Vi ser gärna också att du har någon form av relevant eftergymnasial utbildning eller motsvarande kunskap inhämtad från arbetslivet.Vid frågor gällande tjänsten är du välkommen att kontakta Tobias Aspsäter, tobias.aspsater@bshg.com. Urval och intervjuer sker löpande och vi är därför intresserade av att få din ansökan så snart som möjligt. 
• Välkommen med din ansökan!
• Tjänsten är på heltid och placerad på vårt nordiska huvudkontor i Solna. Tjänsten är en tillsvidareanställning.
• Vi söker dig som har ett starkt intresse för driva och utveckla processer och en god samarbetsförmåga. Som person är du initiativrik, självgående, strukturerad, analytisk och har en god kommunikationsförmåga. Du har erfarenhet av att arbeta i SAP eller liknande affärssystem samt erfarenhet och förståelse för logistikplanering och dess processer.


Välkommen till innovationsledaren inom hushållsapparater, välkommen till vårt team!
BSH Home Appliances AB ingår i BSH Home Appliances Group.
Med våra produkter med märken som Bosch, Siemens, Neff och Gaggenau, samt våra regionala och lokala märken, gör vi livet enklare. Vi är en internationell koncern med en årsomsättning på runt 13,1 miljarder euro under 2017 och mer än 61,800 anställda. Vi inspirerar genom intelligent teknik, utmärkt design, energisnåla produkter samt en god arbetsmiljö.
Ta ett steg vidare i din karriär – tänk framåt med oss.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: BSH Home Appliances AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 juni 2020
  • Ansök senast: 9 juni 2020

Besöksadress

Landsvägen 32
None

Postadress

Box 503
SOLNA, 16929

Liknande jobb


Ordermottagare / operativt inköp

Ordermottagare / operativt inköp

20 december 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

20 december 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

20 december 2024

Administratör

20 december 2024