Director Managing Services

Director Managing Services

Arbetsbeskrivning

Cambio är en av nordens ledande leverantörer inom e-hälsa med ett heltäckande erbjudande för hela kedjan inom vård och omsorg. Målet är att erbjuda de mest innovativa digitala lösningarna för regioner, kommuner och privata vårdgivare. Vi är i dag runt 700 anställda i flera länder. Cambio är certifierade av Great Place To Work och i år placerade vi oss på topp 15-listan och fick utmärkelsen ”Sveriges bästa Arbetsplats 2020”!

Cambio levererar traditionellt sätt produkter men är nu mitt uppe i ett intensivt arbete att börja leverera produkter som tjänst - Managed Services. Nu söker vi dig som vill vara med att utveckla, etablera, och leda tjänsteleveransen för Sveriges framtida största vårdinformationssystem. Vill du vara med på vår resa?

Din roll och teamet

Som Director Managed Service Delivery på Cambio kommer du under de första 1 - 2 åren ingå i ledningsgruppen för Global Service Delivery och projektleda och kravställa etableringen av support, drift och förvaltning både internt som i ett större komplext projekt tillsammans med flertalet svenska regioner. Du kommer spela en viktig roll i det strategiska arbetet i Cambios omställning från att leverera produkt till tjänst. Erfarenhet tillsammans med ett tydligt, strukturerat och aktivt ledarskap kommer vara en framgångsfaktor för att få ihop leveransen.

I rollen som Director Managed Service Delivery kommer du senare ha det övergripande operationella tjänsteleveransansvaret för Cambios kunder samt den strategiska utvecklingen av tjänsterna. Som Director Managed Service Delivery tillhör du avdelningen Global Service Delivery och rapporterar till vår Head of Global Service Delivery/CIO. Det operativa tjänsteleveransansvaret av Managed Services inkluderar system- och applikationsdrift, 24/7 kundsupport och förvaltning av Cambios produkter som tjänst mot kund samt ansvara för rapportering, följsamhet mot SLA och leverans inom avtalad specifikation. Rollen kan på sikt få personalansvar för en större grupp operationellt kundansvariga - Customer Success Managers.

Ett tätt samarbete med andra avdelningar på Cambio krävs och möjliggör kontinuerlig synkronisering av tjänsterna med den övergripande produktstrategin. Målsättningen är bl.a. effektiv och säker drift av alla produkter för att i slutändan ge slutanvändare hög tillgänglighet, optimal prestanda och stabilitet tillsammans med världsklass support och förvaltning.

Våra förväntningar

Vi tror att du är en erfaren chef, projektledare och förvaltningsledare som varit med och etablerat liknande kritiska samhällstjänsteleveranser flera gånger förut. Du har kanske erfarenhet från branscher med väldigt kritiska system med många användare som spelbranschen, bank och telekom.

Krav

- Stort kundfokus och förmåga att bygga långsiktiga relationer med kunder.
- Flera års erfarenhet av omfattande projektledning, etablering och införande av tjänsteleverans av komplexa och kritiska samhällsviktiga system.
- Naturlig ledare med förmåga att genom coachning få med sig kollegor i rätt riktning för en framgångsrik leverans
- Personalansvar med mycket goda ledaregenskaper
- Många års erfarenhet av - komplex IT-tjänsteleverans av Enterprise-system med höga SLA-krav
- tjänsteleverans, SaaS/Managed Services inkl. drift, förvaltning och 24/7 användar-support för en 10,000+ mängd slutanvändare
- att jobba i en miljö med externa aktörer
- PM3 och ITIL
- budgetarbete och prognoser
- effektivitetsmål (KPIer)



- Kunskap och erfarenhet av - serverbaserad webb & javaapplikationer och databaser
- hårdvara, lagring, nätverk och övrig infrastruktur och livscykelhantering



- God kommunikativ förmåga
- Behärskar svenska och engelska i både tal och skrift


Meriterande

- Erfarenhet av sjukvård och relaterade IT-system
- Certifieringar inom ITIL, PM3 och projektledning


Personliga egenskaper

Som person har du förmågan att tänka och arbeta strategiskt och lösningsfokuserat, samt både se produkter och tjänster i sin helhet. Du är en naturlig ledare med stor samarbetsförmåga, gillar att coacha andra och bidra till kontinuerlig utveckling av vår organisation. Cambios huvudkontor ligger i centrala Stockholm, men vi har utvecklingsverksamhet på Sri Lanka och i Linköping samt kunder i Sverige, Danmark och UK vilket innebär att du som person måste trivas i internationella sammanhang.

Mer om Cambio
Cambio grundades 1993 i Linköping av två ingenjörer med ambitionen att digitalisera vården. Idag är Cambio ett internationellt bolag med huvudkontor i Stockholm, utvecklingscenter i Linköping, Motala och Sri Lanka, kontor i Danmark och England. Vi är 700+ anställda med olika bakgrund, kompetensområden och uppgifter, men med ett gemensamt mål att skapa IT-lösningar i världsklass inom e-hälsa.

Tjänsten skall tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och ansök tjänsten genom att klicka på knappen ”Ansök”. Cambio går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en intervju.

Placeringsort: Stockholm eller Linköping

Omfattning: Heltid

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Sista ansökningsdag: 2020-06-30

Vi ser fram emot din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Cambio
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 maj 2020
  • Ansök senast: 30 juni 2020

Liknande jobb


21 november 2024

Manager Product & Data Management

Manager Product & Data Management

21 november 2024

Product Manager

Product Manager

20 november 2024