OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Från hjärtat av Göteborg erbjuder Svenska Mässan Gothia Towers allt från stora mässor och event till oförglömliga hotell- och restaurangupplevelser. Vår verksamhet innefattar många starka varumärken som tillsammans skapar en unik och attraktiv mötesplats där vi varje år välkomnar nästan två miljoner besökare. Som medarbetare hos oss jobbar du tillsammans med ett stort, engagerat och sammansvetsat team och är med och utvecklar vår verksamhet, både nu och för framtiden. Bli en del av vår värld – det är här vi skapar upplevelser för livet. Läs mer om koncernen på svenskamassan.se
I en nyinrättad roll som Director Marketing, e-commerce & customer experience får du en unik möjlighet att arbeta med samtliga varumärken ur 360-perspektiv hela vägen till planering, produktion och genomförande av marknadsaktiviteter. Uppdraget innebär att ansvara för marknadsföringen av Svenska Mässan Gothia Towers samlade portfölj av varumärken inom mässor, möten, hotell, mat & dryck mm. Du har ledarskap för ett team på ca 20 personer genom avdelningschefer samt direkt ledarskap för två specialister inom web och AD. I teamet ingår expertis inom marknadskommunikation, e-commerce, analys, sociala medier, grafisk design, datainsikt, CRM mm.
Du tar en aktiv roll i ledningen för kommersiella avdelningen och rapporterar till Kommersiell chef (CCO) för Svenska Mässan Gothia Towers.
Dina ansvarsområden:
Ansvar för att driva effektiv marknadskommunikation av samtliga varumärken
Med ett gott ledarskap och tydliga processer bidra till väl fungerande samarbete med övriga funktioner
Leda och fördela marknadsavdelningens resurser på ett hållbart sätt som bidrar till att nå uppsatta affärsmål
Utveckla effektiv e-handel som bidrar till ökad trafik och intäkter via digitala kanaler
Bidra till den digitala transformationen som kravställare
Driva utvecklingen av CX (customer experience) med ansvar för t. ex analys, digital CX, insiktsdrivet beslutsstöd, kundundersökningar
Vi söker dig som har samlat på dig erfarenheter inom seniort ledarskap och marknadsföring ur ett 360-perspektiv tillsammans med goda kunskaper inom e-handel på strategisk och taktisk nivå. Du har en eftergymnasial utbildning inom marknadsföring inklusive digital marknadsföring. För den tjänsten efterfrågas ett intresse för tydliga processer och god samarbetsförmåga för att möta behov från mer än 30 varumärken, 1200 hotellrum, 40 000 m2 mäss- och mötesyta, fem publika restauranger, nästan 1000 kollegor och ca 2 miljoner besökare årligen. Du erbjuds ett dynamiskt jobb i internationell atmosfär med bästa tänkbara läge i expansiva Göteborg.
Känner du igen dig i beskrivningen är du välkommen att ansöka via maquire.se senast den 26 februari. Vid frågor kontakta Maria Hörnestam, 076 338 76 46 på Maquire.