OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Cambio är en av nordens ledande leverantörer inom e-hälsa med ett heltäckande erbjudande för hela kedjan inom vård och omsorg. Målet är att erbjuda de mest innovativa digitala lösningarna för regioner, kommuner och privata vårdgivare. Vi är i dag runt 700 anställda i flera länder. Cambio är certifierade av Great Place To Work och i år placerade vi oss på topp 15-listan och fick utmärkelsen ”Sveriges bästa Arbetsplats 2020”!
Din roll
Cambio levererar traditionellt sätt produkter men är nu mitt uppe i ett intensivt arbete att börja leverera produkter som tjänst - Managed Services. Nu söker vi dig som vill vara med att utveckla, etablera, och leda supporten för tjänsteleveransen till Sveriges framtida största vårdinformationssystem. Vill du vara med på vår resa?
Som Director Support på Cambio kommer du ansvara för den befintliga B2B Service Desk med främst webb-ärendehantering bestående av 10 medarbetare och en chef. Under det första året kommer du behöva utveckla avdelningen till en 24/7 B2C telefonsupport inklusive nya ITSM- och telefon-system samt tillsammans med produktutvecklingen ta fram smarta self-servicefunktioner för bästa möjliga effektivitet och kundnöjdhet i supportleveransen. Du kommer spela en viktig roll i det strategiska arbetet i Cambios omställning från att leverera produkt till tjänst då supporten är en stor del i detta. Erfarenhet tillsammans med ett tydligt, strukturerat och aktivt ledarskap kommer vara en framgångsfaktor för att få ihop leveransen.
I rollen som Director Support tillhör du avdelningen Global Service Delivery, dess ledningsgrupp och rapporterar till vår Head of Global Service Delivery/CIO.
Ett tätt samarbete med andra avdelningar på Cambio krävs och möjliggör kontinuerlig synkronisering av tjänsterna med den övergripande produktstrategin. Målsättningen är bl.a. effektiv kundsupport med hög kundnöjdhet i världsklass.
Våra förväntningar
Vi tror att du är en erfaren supportchef som varit med och etablerat liknande omfattande 24/7 supporttjänster flera gånger förut. Du har kanske erfarenhet från branscher med väldigt kritiska och komplexa system med många slutanvändare såsom spelbranschen, bank och telekom.
Som person har du förmågan att tänka och arbeta strategiskt och lösningsfokuserat, samt både se produkter och tjänster i sin helhet. Du är en naturlig ledare med stor samarbetsförmåga, gillar att coacha andra och bidra till kontinuerlig utveckling av vår organisation.
Krav
- Många års erfarenhet av B2B och B2C kundsupport för Enterprise-system med höga SLA-krav inklusive: - 24/7 support i Sverige
- 10 000+ möjliga supportkontakter
- Support för komplexa applikationer och system som kräver mer än att bara följa skript och manualer.
- Att jobba i en miljö med externa aktörer
- PM3 och ITIL
- Budgetarbete och prognoser
- Effektivitetsmål (KPIer)
- Stort kundfokus och förmåga att bygga långsiktiga relationer med kunder, med erfarenhet av kundnöjdhetsuppföljning såsom t.ex. NKI samt analys för ständig förbättring.
- Erfarenhet från personalansvar, samt att genom coachning och goda ledaregenskaper få med sig kollegor i rätt riktning. Du har även erfarenhet av att leda chefer.
- God kommunikativ förmåga och du kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska i både tal och skrift.
Meriterande
- Erfarenhet från liknande supportupplägg i produktbolag som utvecklar och driftar egen mjukvara.
- Erfarenhet av sjukvård och relaterade IT-system.
- Certifieringar inom ITIL, PM3 och projektledning.
Placeringsort: Linköping, men vi tar även emot ansökningar från kandidater som är baserade i Stockholm men har möjlighet att pendla till Linköping 2 dagar/vecka.
Omfattning: Heltid.
Anställningsform: Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning.
Urval och intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.
Vi ser fram emot din ansökan!