OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
På Alektum Group drivs vi av viljan att hjälpa människor leva ett liv de har råd med, idag och i morgon. Som ett av Europas främsta inkassobolag vet vi att livet händer, och att det bakom varje skuld finns en människa.
För att göra skillnad för människor arbetar vi varje dag med att vägleda och hjälpa individer till en balanserad privatekonomi. Detta gör vi i mötet med skuldsatta personer, men också genom våra kommunikativa initiativ Shoppa Lagom och PengaPeppen. Där vi genom ett proaktivt tillvägagångssätt inspirerar individer till en hållbar privatekonomi, samtidigt som initiativen är en bärande del av hur vi positionerar vårt bolag som en ansvarstagande aktör.
Alektum Group har en tydligt progressiv strategi. För att stödja bolagets tillväxtambitioner ökar vi nu ytterligare fokuset på vår växande organisation och medarbetare betare när vi nu stärker vårt team med en Director Talent Management.
I rollen som Director Talent Management ansvarar du för Alektum Groups hela agenda inom området Talent Management med mål att skapa en prestationsbaserad kultur, ett starkt hållbart Employer Brand och en lärande organisation. Du kommer att samarbeta tätt med HR- organisationen centralt och lokalt i alla länder samt med Funktionsansvariga för att genomföra strategiskt viktiga projekt och aktiviteter inom området Talent Management.
Ansvarsområden
I rollen som Director Talent Management kommer du att ansvara för att definiera och implementera strategi, ramverk, aktiviteter och processer inom Talent Management. Ditt ansvar omfattar hela medarbetarupplevelsen från Employer Branding, Talent Aquisition, Pre/onboarding, Learning & Development, Performance Management till Offboarding. Du kommer även att ha ett ansvar och ägandeskap för vår Alektum Group Leadership Academy gällande innehåll, utförande och uppföljning.
Din bakgrund
Vi ser gärna att du har med dig följande kompetenser och erfarenheter;
- Universitetsutbildning inom HR.
- Minst 5 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter i en internationell företagsmiljö.
- Stor vana av att arbeta med både interna och externa stakeholders
- Erfarenhet av att leda och delta i projekt
- Flytande engelska och svenska, både skriftligt och muntligt
Du är van vid att skapa strategier och därtill kommande program och aktiviteter. Du är verksamhetsorienterad och samarbetar lätt med organisationens olika ledare och specialister för att skapa och förankra dina initiativ. Du är en doer som ser till att dina aktiviteter blir genomförda och styr mot uppsatta mål. Du är ambitiös och har ett relationsbaserat förhållningssätt som innehåller lika delar lyssna och kommunicera som strategi och genomförande. Du är analytiskt bevandrad och glömmer inte vikten av uppföljning och feedback och du har ett strukturerat sätt.
Teamet
Vår HR organisation består av 10 kollegor varav 5 arbetar centralt, inkluderat Management, Business Partnering, Comp & Ben och Systemägarskap. Vår Lokala HR kollegor stöttar landsorganisationerna brett inom HR med lokal expertis. Vi är en kompetent och oerhört engagerad HR gruppering där det går fort, är högt i tak, och humorn är stor. Vi arbetar tätt ihop med väldefinierade ansvarsområden och drar nytta av vår bredd i kompetens.
Ansökan
Denna tjänst är placerad på Alektum Groups huvudkontor i centrala Göteborg. Urval och intervjuer sker löpande och vi ser gärna att tjänsten tillsätts så snart som möjligt så dröj inte med din ansökan! För frågor kring rollen eller rekryteringsprocessen kontakta Ulrika Wörding HR Manager på ulrika.wording@alektumgroup.com.
Vi ser fram emot din ansökan!