OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hafa Bathroom Group AB söker
DIREKTFÖRSLAG/SERVICEKOORDINATOR Norden
Huvuduppgift
Syftet med anställningen är att säkerställa en god och säker drift av ASS-marknaden alla nordiska länder, så att affärsidén och målsättningen för Hafa Bathroom Group uppnås.
Arbetet omfattar områden som ansvar och koordinering av servicetekniker; total inriktning på kostnader av servicejobb i distrikt/tid per uppdrag, godkännande av externa handverksfakturor, inrapportering av serviceärenden for Hafa och WB, budgetansvar för eget kostnadsställe, säker information- och rekvisitionshantering, arbetsmiljö, kommunikation mellan de olika avdelningarna, kundhantering, samt det generella ansvaret för genomföring och uppföljning av rutiner omkring garantiärenden på Hafa Bathroom Group AB.
Dagliga arbetsuppgifter
* koordinering av alla serviceteknikere i form av lönsamhet inom distrikt/avstånd og pris per arbetade timme, godkännande av externa handverksfakturor, inrapportering av serviceärenden for Hafa och WB i Opto, krediteringar, returer, reklamationer, leveranser, sortimentsinformation, och monteringsvägledning hanteras på riktigt sätt och enligt manualer.
* läsa samt söka all ny och relevant information dagligen
* känna till och hantera alla retur- och reklamationsregler på rätt sätt, samt tillhörande information och råd.
* vara uppdaterad på nya produkter/kampanjer/utskick till kund som finns på Hafa Bathroom Group
* kunna det totala sortimentet och veta när det byts ut.Man skall uppdatera sig själv om tillgängliga produkter i lagret och avvikelser.
* delta aktivt i det som gäller arbetsmiljö och försöka att skapa en miljö, som gör att vi alla trivs.
* ha kunskap om telefonsystemet och telefondisplay, samt veta hur detta fungerar, samt indelning och prioritering av telefonslingor.
* ha kunskap om stämplingssystem/scheman från lönekontoret på arbetsdagar, flextid, sjukfrånvaro semester, etc.Schemat levereras till KSC Chef
* ska informera om interna fakturor rörande kostnader som innesäljarens arbete har gett upphov till.Detta rapporteras till KSC Chef
* är själv ansvarig för att utveckla egna kunskapsområden och följa utbildningsplanen for KSC.Detta innebär också utbildningar som erbjuds, Hafa Bathroom Group i helhet.
*
Dagligen avsluta ärenden i Opto, for vidare hantering i flödet.
Rapportering
* Medarbetaren rapporterar till Kundservice/Aftersale Chef
Kommunikation
* Deltar i utvecklingssamtal med KSC Chef
* Deltar i utbildningsplanen for KSC
* Deltar i KSC samling dagligen, samt interna möten på avdelningen
Övrigt
* Arbetstiden är vardagar dagtid, övertid och korta resor med servicemenn kan förekomma.
* Befogenheterna framgår av bolagets befogenhetsregler, ramar omkring allmänna villkor och manual för retur-och reklamationshandtering
* Egenskaper som positiv/serviceinriktad, lösningsorienterade och lärande
Kvalifikationer
* Generellt bred produktkunskap
* Gode kunskaper om våra affärssystem
* Goda kunskapar om konsumentköplagen
* Mycket goda kunskaper i företagets varumärken och vad som skapar kundnöjdhet
* Generell erfarenhet av koordineringsjobb
Arbetsuppgifter ovan kan förändras utifrån företagets behov.
Här menas arbetsuppgifter som relaterad til dagligt arbete på avdelningen.