Direktör stöd service

Arbetsbeskrivning

Nacka är en enkel, smart och nyskapande kommun där stadens puls möter hav och skog och där människor kan förverkliga sina drömmar.

Visionen om öppenhet och mångfald, och värderingen med förtroende och tillit, är ledstjärnor för vår framgång. Nackas ambition är att vara bäst på att vara kommun och vi behöver därför dig som vill göra skillnad och som har vad som krävs för att utvecklas hos oss.  


Vill du utveckla stöd- och serviceverksamheten i en av Sveriges mest expansiva och nyskapande kommuner? Nacka kommun söker Direktör stöd och service



Uppdraget
Nu samlar vi våra stöd- och serviceenheter under en gemensam direktör för att fortsätta utvecklingen mot ännu högre kvalitet och effektivitet med nyskapande och effektfullt samspel i fokus. Vi söker dig som är en drivande och samlande kraft i att leda utvecklingen av kommunens stöd- och serviceenheter med ambitionen att vara bäst på stöd och service varje dag.

Ditt uppdrag är att utveckla det operativa stöd- och serviceområdet genom enhetscheferna för digitalisering, controlling, redovisning, inköp, personal, kommunikation, kundservice, administrativ service samt juridik- och kansli. Ditt huvudfokus är att förstå och möta behoven från interna och externa intressenter av stöd och service och att ständigt utveckla samspel och processer för att underlätta vardagen för chefer, medarbetare och dem som bor och verkar i Nacka.

Den starka utveckling som Nacka befinner sig i och komplexiteten och variationen i kommunens verksamheter ställer krav på en stöd- och serviceverksamhet i framkant. Centralt i ditt uppdrag är att leda utvecklingsarbetet mot Nacka kommuns övergripande mål och gemensamma prioriteringar. Smidigt, snabbt och flexibelt samspel med medborgarna och kommunens övriga verksamheter är en ledstjärna. Du rapporterar till stadsdirektören och ingår i koncernledningen.

Dina kvalifikationer  
Vi söker dig som har en akademisk utbildning och gedigen erfarenhet av att leda chefer. Du har tidigare utvecklat stöd- och serviceverksamhet med ett brett uppdrag och goda resultat i en komplex organisation. Du har erfarenhet av att utveckla kundvärde och effektivitet genom digitalisering. Du har mycket god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska.

Ledarskap och personlig förmåga
Du har fokus på framdrift och är bra på att prioritera, planera och följa upp med ett långsiktigt perspektiv för att uppnå kvalitet och resultat. Med lyhördhet driver du utvecklingen av stöd och serviceområdet i samspel med ledningskollegor, medarbetare och medborgare. Som ledare är du trygg och stabil med förmåga att skapa förutsättningar för chefer och medarbetare att växa och utvecklas i ett klimat som inspirerar till utveckling, arbetsglädje, effektivitet och stolthet. Du har hög energinivå, gott omdöme och en mycket god förmåga att skapa goda relationer och samspela effektfullt. 

Har du vad som krävs för att ta dig an denna nya ledarroll? Välkommen med din ansökan senast den 10 april.

Du är också välkommen att kontakta våra rekryteringskonsulter på ProAstri - Karin Ivarson, 070- 824 69 08 eller karin@proastri.se och Agneta Värmon, 070 732 55 00 eller agneta@proastri.se

Inför rekryteringsarbetet har vi på Nacka kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Melcher, Enhetschef
087189935
Frida Premberg, gruppchef
08 - 718 92 09
Frida Premberg
+4687189209
Elisabeth Axelsson
+4687187589
Sara Nadbornik, HR-specialist
08 718 91 91

Sammanfattning

Besöksadress

Granitvägen 13-17
None

Postadress

Granitvägen 13-17
Nacka, 13140

Liknande jobb


28 november 2024

Verksamhetschef

27 november 2024

VD till Converflex

VD till Converflex

26 november 2024