Direktörsassistent

Arbetsbeskrivning

Läkemedelsverket är en myndighet under Socialdepartementet och vi verkar för att läkemedel och övriga produkter inom vårt ansvarsområde är säkra, effektiva och av god kvalitet. Läkemedelsverket ska vara en ledande kraft i samverkan för bättre hälsa genom att bidra till utvecklingen av folk- och djurhälsan, hälso- och sjukvården, den medicinska forskningen och industrin i Sverige och Europa. Vi är en kunskapsintensiv myndighet som erbjuder dig intressanta arbetsuppgifter i en spännande och lärorik miljö.

Beskrivning av enhet/verksamhet
Inom Verksamhetsområde Användning arbetar ca 130 medarbetare fördelade på fyra enheter och en stab. Vi ansvarar för att tillhandahålla upplysning om läkemedel, publicera kvalitetssäkrade producentobundna beslutsunderlag, samla och värdera säkerhetsdata rörande godkända läkemedel, samt ge kvalitetssäkrade behandlingsråd vid akuta förgiftningstillstånd. Direktörsassistenten rapporterar till verksamhetsområdets direktör och är en av tre tjänster i staben.

Arbetsuppgifter
Du kommer att vara ett kvalificerat administrativt stöd, i första hand till verksamhetsområdets direktör, men även till övriga staben, ledningsgruppen och andra funktioner på områdesnivå. Arbetsuppgifterna innefattar exempelvis mötesadministration, framför allt internt men även externt, stöd vid planeringsdagar och liknande, fakturahantering, framtagning av presentationsmaterial, sammanställningar och samordning av diverse frågor internt och externt inklusive besvarande av brev. Som direktörsassistent har du även en nyckelfunktion gällande administrationen av verksamhetsområdets ärendeberedning. Då flera frågor är myndighetsövergripande behövs ofta samverkan inom flera delar av organisationen.
Beroende på förändringar inom området och din profil kan innehållet i tjänsten utvecklas.

Utbildning och erfarenhet
Vi söker dig som har lägst gymnasieutbildning med relevant administrativ påbyggnad samt erfarenhet av kvalificerade administrativa arbetsuppgifter. Du förväntas vara väl insatt i användningen av administrativa stödsystem, så att du kan ge stöd och även utbilda i dessa.
Arbetet ställer krav på att kunna uttrycka sig väl i såväl tal som skrift på svenska och engelska.

Personliga egenskaper
För att lyckas i rollen behöver du ha förmågan att balansera driv och proaktivitet med stabilitet och lyhördhet. Du har goda kommunikativa färdigheter och stor vilja att samverka. Vidare är du strukturerad och noggrann men ser samtidigt till helheten. Du förväntas både planera och utföra dina arbetsuppgifter med stor självständighet och trivs med att hantera parallella arbetsflöden.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Sista ansökningsdag: 2020-03-15
Anställningsform: Tillsvidare
Tillträde: Enligt överenskommelse
Verksamhetsområde: Användning
Diarienummer: 2.4.1-2020-016226

Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Intyg som styrker din ansökan tas med vid intervju.

Vi värdesätter mångfald och välkomnar sökanden med olika bakgrund.

Kontakt
Har du frågor gällande tjänsten är du välkommen att kontakta Direktör Maja Marklund eller de fackliga företrädarna Kristina Nilsson, SACO och Pia Wictor, ST. Vi finns på telefon 018-17 46 00 eller nås genom e-post fornamn.efternamn@lakemedelsverket.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Läkemedelsverket
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 februari 2020
  • Ansök senast: 15 mars 2020

Besöksadress

Uppsala Science Park, Dag Hammarskjölds väg 42
None

Postadress

Box 26
Uppsala, 75103

Liknande jobb


VD-assistent

13 mars 2024

Executive Assistent till bolag i framkant!

Executive Assistent till bolag i framkant!

16 februari 2024