OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Läkemedelsverket är en kunskapsintensiv myndighet som erbjuder dig intressanta arbetsuppgifter i en spännande och lärorik miljö. Vi verkar för att läkemedel och övriga produkter inom vårt ansvarsområde är säkra, effektiva och av god kvalitet. Vi bidrar till en bättre folk- och djurhälsa och till utvecklingen av hälso- och sjukvården, den medicinska forskningen och industrin i Sverige och Europa. Vi som arbetar på Läkemedelsverket är stolta över det viktiga uppdrag vi har, och vår arbetsmiljö präglas av generositet, kunskapsspridning och ständigt lärande i vardagen.
Vår verksamhet
Verksamhetsområde (VO) Tillstånd verkar för ändamålsenliga läkemedel genom tillståndsgivning, rådgivning och information. Verksamhetsområdet har ca 320 anställda och är uppdelat på sju enheter och en stabsfunktion. Vi alla inom VO Tillstånd arbetar gemensamt i samma process men har olika roller. Detta medför behov av att vi koordinerar och samverkar över våra enhetsgränser. Ledningen består av direktör, stabschef, enhets- och gruppchefer. Direktörsassistenten rapporterar till verksamhetsområdets direktör.
Ditt uppdrag
Tycker du om att arbeta med människor, vara spindeln i nätet och ta egna initiativ? Som direktörsassistent utgör du ett kvalificerat administrativt stöd, i första hand till verksamhetsområdets direktör, men även till den övriga staben, ledningsgruppen och andra funktioner på områdesnivå. I rollen sköter du administration kring möten, framför allt interna men även externa, du ger stöd vid planeringsdagar och liknande, hanterar fakturor och tar fram presentationsmaterial. Du har en viktig roll att i som stöd till direktör och ledningsgrupp samordna, dokumentera och kommunicera olika frågor och processer, att administrera beslutshanteringen gentemot Läkemedelsverkets ledning och hantera direktörens kalender. Då många frågor är av myndighetsövergripande karaktär behövs ofta samverkan med flera delar av organisationen.
Din utbildning och erfarenhet
Vi söker dig som har lägst gymnasieutbildning med relevant administrativ påbyggnad, samt flerårig erfarenhet av kvalificerade administrativa arbetsuppgifter motsvarande ovan nämnda. Har du sådan erfarenhet från läkemedelsindustri eller myndighet är det meriterande. Du förväntas vara väl insatt i användningen av administrativa stödsystem, så att du kan ge stöd och även utbilda i dessa. Arbetet ställer krav på att du kan uttrycka dig väl i såväl tal som skrift på svenska och engelska.
Dina personliga egenskaper
För att lyckas i rollen behöver du ha förmågan att balansera driv och proaktivitet med stabilitet och lyhördhet. Du är kommunikativ och öppen med stor vilja att samverka och skapa goda relationer med personer på alla nivåer, och du gör detta med bibehållen, hög integritet. För att trivas med arbetsuppgifterna behöver du vidare vara strukturerad med känsla för både helhet och detaljer. Du planerar och utför dina arbetsuppgifter med stor självständighet och trivs med att hantera parallella arbetsflöden. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Sista ansökningsdag: 2022-03-08
Anställningsform: Tillsvidare
Tillträde: Enligt överenskommelse
Enhet: Verksamhetsområde Tillstånd
Diarienummer: 2.4.1-2022-013064
Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Intyg som styrker din ansökan tas med vid intervju.
Vi värdesätter mångfald och välkomnar sökande med olika bakgrund.
Goda förutsättningar för balans i livet är viktigt för oss och vi tillämpar flextid och förmånliga villkor gällande bland annat semester. För att främja ett hållbart arbetsliv erbjuder vi friskvårdsbidrag samt möjlighet till friskvård på arbetstid.
Kontakt
Du är välkommen att kontakta Direktör Monica Lidberg. Du kan även kontakta de fackliga företrädarna Hanna Bremer, Saco, och Pia Wictor, ST. Vi finns alla på telefon 018-17 46 00 eller nås genom e-post fornamn.efternamn@lakemedelsverket.se
Välkommen med din ansökan!