OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vårt erbjudande till dig
Stadsmissionen är en idéburen organisation som genom innovativt och professionellt socialt arbete, från akut nödhjälp till strukturerat förändringsarbete, gör skillnad för människor som lever i utsatta livssituationer.
De samhällsproblem Stadsmissionen fokuserar på tenderar inte att minska, utan snarare öka. Nu mer än någonsin behövs Stadsmissionen, vi ska därför växa och "göra mer för fler".
Vi söker nu en koordinator till Direktor; vår högsta operativa chef, som vill vara med och bidra till professionella, effektiva och utvecklande miljöer för styrelse, ledningsgrupp och på Stadsmissionens kansli. Under året finns även ett uppdrag som administratör till Riksföreningen för Sveriges Stadsmissioners styrelse. Vi erbjuder dig ett socialt och stimulerande arbete i ett öppet och dynamiskt klimat där ingen dag är den andra lik.
Din framtida utmaning
Som direktors koordinator bidrar du till ordning i Direktors kalender inklusive samordning och förberedelser av möten. Du är ett administrativt stöd till direktor och ledningsgruppen i form av framtagande av handlingar och presentationer, bokningar, dokumentationshantering, utskick, kallelser, inbjudningar och mötesstuktur. Du kommer även att ha hand om resebokningar, fakturakontering samt koordinering och administration samt praktiska förberedelser av möten, konferenser och andra aktiviteter.
På Stadsmissionen utvecklar vi hela tiden vårt arbetssätt och du deltar även i förbättringsgrupper inom kansliets verksamhet såsom att digitalisera processer, vara administrativt stöd vid upphandlingar och inköp, du svarar till viss del i växeltelefon och möter människor som söker upp oss för stöd till vidare kontakter i organisationen. Tillsammans med direktor är du en kreativ kraft för att föra dialog och möten med medlemmar, styrelse och ledningsgrupp.
För att lyckas i rollen
Som direktors koordinator på Stadsmissionen har du en central roll inom organisationen och vi sätter stort värde på dina personliga egenskaper som ett noggrant arbetssätt med känsla för detaljer. Du är självgående, drivande och trivs när du får ta mycket eget ansvar.
För att vara rätt person för denna roll har du en stark administrativ förmåga och trivs i en roll som innebär att arbeta högt som lågt. Vi tror att du har ett intresse för digitalisering och enkelt för att ta till dig av digitala system – du är driven digitalt och en fördel är erfarenhet av Statsys. Arbetsuppgifterna är varierande utifrån de behov som finns, dag för dag, du behöver därför kunna prioritera, vara flexibel och lösningsfokuserad för att se lösningar. Vidare är du kvalitetsmedveten, och van att hantera många arbetsuppgifter parallellt med varandra. Förmågan att självständigt driva ditt arbete framåt på ett strukturerat sätt genom planering, genomförande och uppföljning är därför en förutsättning.
Som person är du utåtriktad och social. Du har ett relationsskapande förhållningssätt gentemot intressenter till Stadsmissionen och bidrar till en öppen kultur där vår värdegrund präglar möten med partners, intressenter och medarbetare i organisationen. Samtidigt förstår du vikten av absolut diskretion och sekretess och har hög integritet.
Vi söker dig som har:
- Minst gymnasieutbildning
- Mycket goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
- Minst 3 års erfarenhet av att ha arbetat som VD-assistent/GD-assistent/Executive assistant/chefssekreterare eller motsvarande.
- Erfarenhet av kvalificerat administrativt och koordinerande stöd
- Erfarenhet av avancerad kalenderbokning
- Tidigare erfarenhet av inköpsarbete och resebokningar
- Mycket kommunikativ med god språklig och stilistisk förmåga som kan kommunicera obehindrat på svenska såväl i tal som skrift
Du delar Stadsmissionens värdegrund och vision om ett mänskligare samhälle och har ett intresse för jämställdhets- och mångfaldsfrågor. Vi eftersträvar en heterogen arbetsgrupp och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund och lägger stor vikt vid personlig lämplighet
Urval kommer att ske löpande så välkommen med din ansökan redan idag!
Övrigt
Anställningen föregås av en sex månaders provanställning. Inför nyanställning begär vi utdrag ur belastningsregistret.
Stadsmissionen är medlem i FREMIA och följer kollektivavtal HVO (Hälsa vård och omsorg).
Arbetet utförs främst på plats på Stadsmissionens kontor, Ågatan 3 eller där direktor har möten med möjligt att till viss del arbeta på distans. Arbetstiden är flexibel enligt överenskommelse.
Till säljare av annonserings- och rekryteringstjänster
Stadsmissionen gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.
Kontaktpersoner på detta företaget
direktor Lars Linebäck
0730-33 05 75
arbetsledare, Stadsmissionens café Anna Gransö
013-263898
Vision Carolien Beun
013-263888
Vision Annelie Johansson
013-263894
enhetschef Janina Gröndal
0730-451880
tf enhetschef Caroline Karlsson
0705-26 32 26
Sanna Detlefsen
Vision Carolien Beun
områdeschef för stöd och behandling Sanna Detlefsen
enhetschef restauranger och service Janina Gröndal
0730-45 18 80