OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Åhléns varuhus är den plats där vi möter kunden och guidar till noga utvalda, prisvärda och hållbara produkter och lösningar för livets alla dagar. Vi vill att våra kunder alltid ska känna sig välkomna hos oss, känna att det är enkelt att handla, känna sig inspirerade och kunna lita på oss. Åhléns är ett värderingsstyrt företag och genom ett starkt affärsmannaskap blir vi lite bättre varje dag.
Vill du bli en del av ett vinnande team? Drivs du av försäljning, människor och skönhet? Har du en bakgrund inom makeup? Brinner du för att coacha och utveckla andra? Då är kanske rollen som Diskansvarig hos oss på Åhléns City Göteborg är rätt för dig!
Vi erbjuder dig
Som diskansvarig och makeupartist hos oss på Åhléns och Laura Mercier är ditt ansvar att coacha och utveckla våra säljare till att bli lite bättre varje dag. Du ansvarar för att varje kund som besöker Åhléns möts av säljare som kan sina produkter och ger ett bemötande i världsklass, varje dag. Detta genom att ta aktiva kundkontakter och erbjuda den bästa servicen som överträffar kundens förväntningar. Med din entusiasmerande ledarstil coachar, engagerar och inspirerar du medarbetarna. Som diskansvarig är du en viktig förebild och en av nyckelpersonerna för den dagliga operativa driften i varuhuset.
Du kommer att rapportera till Avdelningschef.
Vi letar efter
Vi på Åhléns är övertygade om att när vi delar med oss av kunskaper och erfarenheter, framgång och entusiasm, gör vi varandra bättre. Till oss tar du med dig:
- Arbetslivserfarenhet från försäljning/service, gärna inom detaljhandeln
- En utbildning som makeupartist
- Erfarenhet av att coacha andra i försäljning och kundmötet
- Dokumenterad erfarenhet av att leda medarbetare och utveckla team med goda resultat
- Ett stort intresse för skönhet och trender samt våra produkter
För att lyckas i rollen som diskansvarig hos oss krävs det att du har ett stort intresse för detaljhandeln och brinner för människor, service och försäljning! Du har ett stort sälj- och resultatfokus och är en stjärna på försäljning. Att arbeta i ett högt tempo är du van vid och det kräver att du är tydlig i ditt sätt att kommunicera. Du är initiativtagande, lösningsorienterad och känner dig trygg i en ledande roll. Du har en motiverande ledarstil där du får andra att växa och har lätt för att ge feedback på ett sätt som inspirerar och engagerar andra
Om du gör ett bra jobb hos oss finns goda möjligheter att utvecklas och få nya utmaningar inom Åhléns.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 33h/v som föregås av 6 månaders provanställning. Arbetstiderna kan variera mellan 07-22. Du jobbar på schema som sträcker sig över helger och vardag. Vi ser gärna att du kan börja hos oss enligt överenskommelse.
Urval kan komma att ske löpande, skicka in din ansökan redan idag!
Vi välkomnar alla och värdesätter mångfald; våra medarbetare är alla unika och vi behandlar var och en som individer. Vi är engagerade, ger allt på jobbet och värdesätter att ha balans i livet. Med det hälsar vi dig välkommen till Åhléns!
För att jobba hos oss behöver du ha fyllt 18 år.
Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 57 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Vi är varuhuset som erbjuder en smart mix av prisvärda produkter på ett inspirerande, enkelt och lättillgängligt sätt. Åhléns omsätter 4,8 miljarder och varje år tar våra 3 000 skickliga medarbetare emot ca 80 miljoner besök. Åhléns Outlet är ett dotterbolag. Åhléns är en del av detaljhandelskoncernen Axel Johnson AB. www.ahlens.se