OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Om tjänsten:
Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar till slutet av januari 2024. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos DHL Freight. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget.
Om företaget:
DHL är marknadsledande inom logistikbranschen och är "logistikbolaget för hela världen". DHL erbjuder expertis inom internationell express-, flyg- och sjöfrakt, väg- och tågtransport, kontraktslogistik samt internationella brevtjänster. DHL ingår i koncernen Deutsche Post DHL som finns i 220 länder och har 570 000 anställda. Genom sitt globala nätverk kan DHL erbjuda sina kunder högsta kvalitet kombinerat med god lokal kännedom. Allt för att på bästa sätt kunna tillgodose kundens behov av tjänster som täcker hela varuflödeskedjan. DHL tar sitt sociala ansvar genom att löpande arbeta med åtgärder för att minska klimatpåverkan och genom att bidra med katastrofhantering samt utbildning. DHL i Sverige har cirka 4000 medarbetare och 65 kontor, terminaler och stationer runt om i Sverige. Våra kunder är viktiga för oss och varje kontakttillfälle som en kund har med DHL ska vara kopplad till en positiv känsla.
Arbetsuppgifter:
Som Dispatch support agent blir du en del av ett team om tio personer som har ett nära samarbete med kontorets trafikavdelning. Trafikavdelningens huvuduppgift är dirigering och planering av trafiken varpå du som ingår i dispatch support-avdelningen stöttar denna avdelning med trafikrelaterade administrativa arbetsuppgifter inklusive kostnadskontroll. Med dator som främsta verktyg arbetar du dagligen med registrering, beräkning och utbetalning av transportuppdrag. Vidare besvarar du även frågor från både kunder och leverantörer via mail och telefon. Reklamationshantering, administration i kunders TMS (Transport Management System) samt framtagning av information för analys och trafikuppföljning ingår också som del i dina arbetsuppgifter.
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Avslutad gymnasieutbildning, gärna med inriktning mot ekonomi
• Erfarenhet av administration och kundkontakt
• Erfarenhet av att arbeta i team, gärna inom transportbranschen
• Datorvana och kunskaper i Microsoft Office (Word/Excel/Outlook)
• Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
Vi ser att du har en god kommunikationsförmåga och trivs bäst när du får samarbeta med andra. Då arbetet kräver hög struktur och ordning är du även noggrann som person, gillar att arbeta med siffror och har förmågan att prioritera i ditt arbete. Det är också av vikt att du kan hantera ett varierat arbetstempo och är flexibel då arbetsbelastningen kan variera. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Övrig information:
Start: Omgående
Plats: Malmö
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Nina Wennersten
Kristina Nicolin
Karin Vannfält-Restorp
Amanda Forssell
Sofie Persson
Karolina Hoti
Josefine Gustafsson
Isabelle Riddez
Johan Ström
Lisa Eklund