Dispatch till Cylinda

Arbetsbeskrivning

Cylinda erbjuder ett komplett sortiment av vitvaror som ett hem kan tänkas behöva. Tack vare våra svenska rötter och att utvecklingsavdelningen finns i Sverige har vi dessutom en unik kunskap om vilka förutsättningar och behov som finns just här. Självklart månar vi också om miljön och jobbar ständigt med att utveckla ännu tystare och mer energieffektiva modeller. Lite extra stolta är vi därför över världens första Svanenmärkta tvättmaskin som Cylinda lanserade 2006 och de Svanenmärkta diskmaskinerna som kom året efter. Cylinda ägs av Elektroskandia Sverige – Sveriges ledande el-teknikgrossist.

Elektroskandia Sverige AB är Sveriges ledande el-teknikgrossist med mer än hundra års erfarenhet att luta sig emot. Företaget omsätter 5,8 Miljarder SEK finns på 48 orter i Sverige med mer än 800 anställda. Vi marknadsför och säljer el-materiel och systemlösningar till en bred och diversifierad kundbas inom teknikområdena kraft/automation, tele/data/säkerhet och belysning. Vi äger Cylindavarumärket där vi sedan 1958 haft fokus på att skapa en problemfri vardag för Sveriges alla hushåll genom vårt kompletta sortiment av vitvaror.

Elektroskandia Sverige AB är en del av Sonepar-koncernen som idag är världens största och ledande elgrossist. I koncernen jobbar idag mer än 43?000 personer inom 245 företag i 44 länder, spridda över fem kontinenter.

Som Dispatch ansvarar du tillsammans med en kollega för att planera in körrutter för våra egna tekniker samt vid behov fördela ut jobb till underentreprenörer runt om i Sverige. Den dagliga volymen är ca 200 jobb som fördelas ut beroende på avtal, prioriteringar med mera. Målet att göra körrutterna så effektiva som möjligt genom att ta hänsyn till bland annat inställelsetider, tidsåtgång, geografi och oväntade händelser. I dina arbetsuppgifter ingår att:

Ansvara för att placera ut jobben som fylls på löpande under dagen

Ha daglig kontakt med tekniker samt teamledare angående dagliga förändringar

Återkoppla till slutkund via telefon och mail gällande eventuella förändringar i när jobben ska utföras

Se till att givna SLA’er uppfylls gentemot avtalskunder

Systemutveckling

Här kommer du in på ett stort företag med många möjligheter. Här har du möjligheten att kick-starta din karriär och få goda meriter inför framtiden i en roll där du själv får fatta beslut utifrån givna ramar. Gillar du att vara spindeln i nätet och trivs i en roll där tempo, service och optimal planering är a och o så är detta ett uppdrag för dig!

Vi tror att du är en positiv person med stark vilja att bidra till utveckling och se till att företaget ger sina kunder förstklassig service. Du är målfokuserad och flexibel och trivs när det finns möjligheter att växa med företaget. Du har en grundläggande känsla för Sveriges geografi, trivs med att arbeta i högt tempo mot tydliga mål och hittar självständigt lösningar när det uppstår förändringar i planeringen. Då rollen är omväxlande kräver den att du är strukturerad och flexibel, snabbtänkt och kommunikativ. I aktuell tjänst lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Datavana och grundläggande kunskaper i Officepaketet är ett krav, stöd från kollegor finns att tillgå. God kunskap av Sveriges geografi är önskvärt då vi har ärenden runt om i hela Sverige.. Erfarenhet av logistik eller erfarenhet från en liknande roll sedan tidigare är mycket meriterande.

Tillträde, omfattning och anställning: Uppdraget är initialt ett konsultuppdrag fram till årsskiftet vilket innebär att du anställs av Hero och arbetar ute hos vår kund. Detta är en heltidstjänst, kontorstider och med möjligheter till förläggning, start omgående. Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag som erbjuder våra konsulter friskvårdsbidrag, pension och flexpension.

Hur söker du?

Vi tar emot ansökningar via vår hemsida där du genom att klicka på knappen ”ansök” längst ner i annonsen registrerar ditt cv och personliga brev innehållande en beskrivning av ditt intresse för tjänsten. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut. Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Mimmie Swärdén på mimmie.swarden@hero.se.

Vi ser fram emot att läsa din ansökan!

We are heart working”

Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.

Kontaktpersoner på detta företaget

Cecilia Enfors
+46 72 302 36 59
Robert Conzato
+4673 384 1341
Mimmie Swärdén
+46729689142
Madelaine Roosmark
+46709306645
Olivia Bergström
0709848547
Mattias Engerdahl
0707634445
Alisha Baig
0709778579
Jimmy Sandin
+46709779096
Ella Olofsson
0709778413
Mattias Engerdahl
0707634445

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hero
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Lön enligt överenskommelse
  • Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
  • Publicerat: 22 februari 2018

Besöksadress

Holländargatan 22, Stockholm
None

Postadress

Holländargatan 22
Stockholm, 11359

Liknande jobb


13 oktober 2023

Distributionskoordinator

Distributionskoordinator

5 oktober 2023