OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du på jakt efter en koordinerande service-roll? Är du pedagogisk
och kundfokuserad? Då har vi rätt tjänst för dig!
OM FÖRETAGET
Med 4000 fasta kollegor i mer än 50 dotterbolag över hela
världen tillhandahåller vår kund IT-infrastrukturtjänster i 190+ länder. Deras
kunder är de ledande företagen inom IT-branschen. Vår kund är ett tyskt bolag där
ledningen sitter i Norge. Teamet du kommer tillhöra sitter i centrala delen av Göteborg
och består av 6 personer. Utöver dina dispatcher-kollegor samarbetar du även
med teknikerna.
Mer information om vår kund fås vid
intervjutillfälle!
DINA ARBETSUPPGIFTER
Rollen som dispatcher innebär att du arbetar i ett team
bestående av flera dispatchers och svarar på ärenden från kunder som kommer in
i systemet. Därefter kontrollerar du kundens avtal, ringer kunden och tar reda
på mer information om problemet. Om problemet är enkelt beställer du
reservdelar och är problemet mer komplext kontaktar du en tekniker samt
beställer även då de reservdelar som behövs. Arbetet är för HPE (Hewlett
Packard Enterprise) och rör deras kunders serverutbud. Du kan även komma att
boka in installationer av nya produkter. Du behöver inte vara tekniskt kunnig då
du är en koordinator som har som uppgift att sy ihop kundens behov med
reservdelar samt tekniker. Du fungerar som en spindel i nätet som ser till att
alla inblandande parter är nöjda och har vad de behöver.
DIN PROFIL
För att lyckas i rollen som dispatcher bör du vara positiv,
arbetsfokuserad och tycka om en koordinerande roll. Stundtals kan arbetet
innebära stressigare perioder och det krävs därför att du kan hålla huvudet
kallt. Som tidigare nämnt behövs inga tekniska kunskaper utan endast rätt personliga
egenskaper.
Skallkrav
•Svenska i tal och skrift
Meriterande
•Norska och danska
i tal och skrift
•Erfarenhet av
Service Desk
OM OSS
Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg.
Samtliga av våra tjänster omfattas av kollektivavtal vilket ger dig
avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig
som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig
har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa
att du trivs på din arbetsplats.
Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi
vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor
att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger
till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.
För denna tjänst kommer du vara anställd av oss på
Framtiden och arbeta som konsult hos ett av våra kundföretag.
VILLKOR
Startdatum: 20 december 2021
Slutdatum: 28 februari 2022
Anställningsform: Visstidsanställning
Arbetstider: 08:00-17:00
Placeringsort: Göteborg
Omfattning: Heltid, 100 %
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Gustavsson
Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson
Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996