OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
E.ON är ett internationellt privatägt energiföretag. 70.000 medarbetare i 15 länder arbetar dagligen för utvecklingen av tekniska innovationer och användarvänliga kundlösningar för den nya energivärlden. Vi är det första stora energibolaget som verkligen fokuserar på framtidens energilösningar genom våra affärsområden för smarta nät och kundlösningar.
Hos oss är alla olika, men vi har en sak gemensamt. Vi brinner för att minimera avbrottstiden för våra kunder så mycket som möjligt. Hos oss på E.ON är du med och gör skillnad på riktigt!
I Driftcentralen på E.ON ser vi till att våra kunder har tillgång till el varje dag dygnet runt. Vi är en viktig samhällsaktör som arbetar med avgörande delar av Sveriges infrastruktur och lägger stort fokus på vår förändringsresa för att möta samhällsutvecklingen och framtidens elnät. Hos oss får du vara en del av en kreativ och innovativ miljö, där vi arbetar proaktivt och framåtriktat för att utvecklas, exempelvis genom initiativ för digitalisering och automation.
I Dispatcher-teamet ansvarar vi för lågspänningsnätet i E.ONs elnät från norr till söder. Vi brinner för en kvalitativ ärendestyrning av fältarbete och att så genomförs utifrån en säker arbetsmiljö. Vi informerar våra kunder löpande om framdriften med Felavhjälpning i samband med strömavbrott.
Som Dispatcher ansvarar du för att våra kunder kontinuerligt får information om både akuta och planerade avbrott, beställa felavhjälpning av våra entreprenörer och se till att uppdragen utförs på ett säkert sätt. En arbetsdag kan variera mycket då arbetet är händelsestyrt. Huvudarbetsuppgiften består av att ta emot felanmälningar från kunder, signaler från våra mätare och digitala kanaler och efter analys bedöma behovet av åtgärd. Därefter beställs fältarbete och vid behov skickas information till andra avdelningar inom E.ON. Du följer felavhjälpningsarbetet med fokus på kvalitativa prognoser, framdrift och löpande återrapportering från fältet. Du jobbar även aktivt med vårt ständiga förbättringsarbete och utveckling av stödsystem, felavhjälpningsrutiner, digitala tjänster och avtalet mot entreprenörerna.
Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i Malmö.
Vi tror att du har rätt förutsättningar för rollen om du har ett intresse för elnätsbranschen i kombination med erfarenhet av att jobba i en samordnande roll där du styrt många parallella ärenden. Det är meriterande för tjänsten om du har grundläggande kunskaper eller utbildning inom el eller teknik. Något som vi värdesätter högt är din nyfikenhet på förbättringar och vi ser fram emot att höra vilka idéer och förslag du har för vår gemensamma utveckling.
Eftersom vi är bemannade dygnet runt behöver du som söker kunna jobba skift.
Vi jobbar mycket i partnerskap med våra entreprenörer i fält och internt samarbetar vi brett över gränserna. Därför söker vi dig som är en god kommunikatör, förstår värdet av goda relationer och som kommunicerar på ett professionellt sätt såväl i tal som skriftligen. För att möta våra kunders förväntningar behöver vi också arbeta utifrån smartare processer och med mer digitala verktyg. Vi vill inte jobba på samma sätt som vi alltid har gjort, vi vill utforska nya vägar!